27 Mart 2012 Salı

2012 Sezonunda PEPLUM Çılgınlığı !

 



Moda teriminde peplumun anlamı ceketlerin alt kısmına, eteklere ve elbiselere ek bir etek görüntüsü veren parçadır. Ve bu peplum elbiselerden son zamanlarda ne kadar çok gördüğümüzün farkında mısınız ? Nerdeyse LBD 'nin tahtını bile devirdi diyebilirim.

Aslında peplum elbiseler moda dünyasını ele geçireceğinin sinyallerini ilk Victoria Beckham 2010 koleksiyonuyla verdi. Ara sezonlarda yine birazcık göründü ama 2012 de artık en üst seviyesinde. Peplum kesime yer vermeyen marka neredeyse yok. Başta Givenchy, Chanel, Alexander McQueen, Giambattista Valli, Elie Saab, Jason Wu, Marc Jacobs ve Marchesa 'yı sayabilirim. Haliyle ortalık peplum elbisleriyle arz-ı endam eden ünlülerden geçilmiyor. İşte son günlerde aklımda kalan birbirinden değişik kesim ve modellerle peplum akımı ;







Peplum elbiseleri kimler giymeli ? İnce ölçülere sahip olanlar her zamanki şanslılardan. Her şekilde kullanılabilir. Toplu hanımlar ve bölgesel fazlalığı olanlar için de uygun bir kesim. Şayet bel bölgesi inceyse ve iri bir peplum parça kullanılmışsa kalçaları saklamak isteyenler için ideal bir kurtarıcı. Eğer bel bölgeniz kalınsa peplumu biraz yukarda tutup kalçanızın uygun ölçülerini ön plana çıkarabilirsiniz.

2012 yazında birçok moda akımını uygulayacağız. Afrika desenler, iri çiçek desenler, 20'ler, zigzaglar desenler, pileli etek ve elbiseler, şeffaf gömlekler, sütyen üstler, danteller, beyazlar, turuncular, maviler, monokramlar gibi. Ama bunların en tepesinde peplum kesim elbiseler ve etekler olacak.



Peplum gelinliklerde çok revaçta. Reem Acra 'dan Marchesa 'ya kadar birçok gelinlik modellerinde peplum göreceğiz.



Bizde ise geçen yaz sezonundan aklımda kalan en iyi yerli parça Machka 'nın pembe peplum elbisesiydi. Ünlülerimizden ise pepluma en rağbet eden Siren Ertan Çarmıklı. Siren Ertan İstanbul somon renkli peplum elbisesi, omuzlarda dantel detaylı siyah yine bir Siren Ertan İstanbul tasarımı ve geçen sezon Marc Jacobs 'un peplum eteğiyle akımın en sıkı takipçisi diyebilirim. Birde Sema Basa ve Gül Saygı 'yı sayabilirim.. Gül Saygı 'nın Givenchy elbisesi sezonun en hit parçalarından.

Yani uzun lafın kısası hiiiç vakit kaybetmeden gardrobunuza bir peplum elbise ekleyin. Hatta mümkünse bir taneyle kalmayın birçok renkten seçim yapın :)



Share

29 yorum:

  1. gobekli turk hanimlari icin karin alti pileler pek bir hos duracaktir pelincim eminim :) sevemedim ben genel olarak sanirim

    YanıtlaSil
  2. bende belim kalın oldugundan pek kendime uygun olmadığını düşünürken burda belirttiğin peplumu yukarda tutmak fikri tam benlik :)herzamanki gibi harikasın Pelincim çok mersi. Bu arada aralarından en çok Siren'in kendi tasarımları olanları beğendim ne güzeller dimi ?

    YanıtlaSil
  3. iyi ki bu akım var, ben çok sevindim,çok seviyorum çünküm

    YanıtlaSil
  4. Bu "peplum" modası yeniden gündeme gelince, beni yıllar öncesine, Semra Özal'ın first lady olduğu günlere götürdü. Hafızanızı biraz zorlayın hatırlayacaksınız, Semra Hanım first lady sıfatıyla rahmetli eşiyle İngiltere'de. Bir organizasyonda Lady Diana ile yanyana. Semra Hanım o yıllarda "peplum" döpiyesleri pek severdi ve o gün de üzerinde öyle bir kıyafet vardı. Lady Diana ile yanyana fotoğrafları ise hafızalarda yer etmeyecek gibi değildi. İşte o gün bugündür derim ki: Bu moda, Türk hanımlarına uygun değil, tabii elbette 34-36 beden değillerse.

    YanıtlaSil
  5. Geçen yıl İpekyoldan aldığım bir elbisem de peplum detay var. Çok mutluyum şu an:))

    Bir de Gül Saygı'yı çok güzel olduğu için ve elbisesi çok yakıştığı için hiç sevmiyorum(!) :)) Maşallah bu bayana.

    YanıtlaSil
  6. Bir de, bir deeeee bu post'taki fotoğraflar da bir daha göstermiş oldu ki: Yüze çeşit çeşit operasyon yaptırtıp genç görünebiliyorsunuz; amaaaaa maalesef eller, bütün gerçekleri ortaya koyuyor. Bakınız Sema Basa'nın fotoğrafı.

    YanıtlaSil
  7. Bir de, gerçi daha sezonu gelmedi ama, Şubat ayındaki defilesinde göz kamaştıran Burberry Prorsum FW2012 kolleksiyonundaki peplumlar var...

    YanıtlaSil
  8. Peplum güzeldir :) Beğendiğim isim ve elbiseleri söylüyom bari :) Kombini beğendiysem şahısı elbiseyi veya herhangi bi şeyi beğendiysem markasını yazmak gibi bir mekanizma geliştirdim :D Country & town house Ediyoryelinden Jason wu, İlk mankendeki Givenchy, Emma Stone -Chanel, Julianne Moore -Chanel, Emma Stone, Givenchy elbise ve kolye, Blake lively, rosie huntington-whiteley, Gaga, Prenses Katherine, Rooney mara- Givenchy bluz, Gaga, rooney mara, Charlize theron- McCartney, Seç üçüde :) Duvette ve Ysl ve Seç istanbul somon, Gül Saygı'nın bi tek Fenton kolyesi. Benim favorilerim içlerinden bunlaaar :)

    YanıtlaSil
  9. Bu arada evet Çoşkun abi onlar güzel gerçekten etekler falan. Tabi fiyonklar da hatta baykuşlarda güzel. İnt'den canlı izledim diyemi öyle geldi bilmem ama :)

    YanıtlaSil
  10. Peplum'ları bir zamanların etekli bikini altlarına benzetiyorum desem :)) Hani solgun ölgün renkli şort model bikini altı ama üzerinde devasa bir etek (!!) olan bikini altları vardı ya, hah işte onlara :))

    YanıtlaSil
  11. Bende peplum akımına katılanlardanım. Kesinlikle basenleri olanlar için ideal seçim olabiliyor. Her vucuda ideal. Bende A.mcquen aldım ve gıvenchy de bu peplum konusunda başarılı. Gıvench de edindim. Ama daha alabilirim o kadar kullanışlı ve şık ki bütün elbiselerim peplum olsun bu moda hiç bitmesin:)) NOT: Sirenciğim her zaman ki gibi yine harika:))

    YanıtlaSil
  12. Tüm giyenler hoş taşımış ama Selma basa supriz oldu valla. Aslında kadına zerafet katan cok dısı bir kesim. Siren Ertan a yine bayıldım özellikle somam ve kendi tasarımı olan elblseleri mükemmel taşımış. Birde merak ediyorum bu modacılara her yıl bir terim mı veriliyor yoksa bunlar aynı zamanda ilham perileri aynı fikrimi veriyor. Ornegin bu postta olduğu gibi. Hakaan da da guzel seyler var. Mesela LV de bir kaç tasarımcıda fisto tarzı kumaşları pek benzer çalışmış. Onlarınki esinlenmemi yoksa sektör bu tarz seyler üretin mı diyor. Tamamen aydınlanmak icin soruyorum.

    YanıtlaSil
  13. Bu post'a bayildim. Cok detayli ve guzel olmus. Ellerine saglik. Tesaduf bu ya bende bir kac gundur Peplum la ilgili bir post hazirlamistim ve bugun yayinladim.

    David Koma, Hakaan, ve Simone Rocha'dan da cok guzel parcalar var. Blogunu cok begeniyorum. Oldikca basarilisin. Bense henuz yeniyim. Umarim ileride senin kadar ustalasabilirim.


    TheTrendReport.

    http://thetrendreportuk.blogspot.co.uk/

    YanıtlaSil
  14. çok güzel bir konuya değinmişsiniz Pelin Hanım teşekkür ederim. Böyle moda terimleriyle alakalı başka postlarda yaparsanız ben sevinirim, öğrenmiş ve farketmiş oldum. Teşekkürler

    Süheyla

    YanıtlaSil
  15. Selamlar... Her elbisede oldugu gibi Peplum Elbiseler de zayin kisilerde daha guzel duruyor. Aksine toplu bayanlarda kamufle edicem diye daha iri gibi durabiliyor, dikkatli sekilde kullanmak sart. Verdigin orneklerin cogu harika, insanin hemen cikip alasi var. Bu posta ayrica bayildimmm

    YanıtlaSil
  16. Gecen sene 3 tane edinmistim bu peplum elbiselerden. Bu sene gozumde cok eskimisti demode gelmeye baslamisti ki senin bu postunu gordukten sonra bir kac kere daha giyecek gibiyim peplumlarimi;)

    ness

    YanıtlaSil
  17. Pelin Hanim, cok merak ediyorum, kendi gardrobunuzdan birseyler paylasmayi dusunmuyor musunuz? Yuzum/vucudum ozelim derseniz Luxuryshoppers gibi illaki ustunuzde degil, beyaz bir carsaf ustune ozel bir gun icin giydiginiz bir iki kombininizi gormeyi cok isterdim acikcasi.

    YanıtlaSil
  18. çok güzel postlar yapıyorsun pelin ya teşekkürler teşekkürler seviyorum seni:)bende çok seviyorum bu akımı sanırım :)

    YanıtlaSil
  19. e elbette göbekli kadınlarımıza önereceğim bir model değil :)

    nihancım mutlu ettin beni teşekkürler :) evet siren çarmıklı'nınkiler birbirinden güzel.

    bende seviyorum gülümse.yazın sık sık kullanacağım :)

    eciko süpersin :) evet sen söyledinde hatırladım. facia bir görüntüydü o. ama şimdikilerle kıyaslarsak her zaman seçimim semra özal olurdu.sema basa'nın alexander mcqueen clutchını bu kimin köşesine koyacaktım.ama sonra bende senin gibi farkettimki ellerinin görüntüsü estetik olarak hoş değil o yüzden vazgeçmiştim. ama yinede son zamanlarda gördüğüm en şık sema basa dır orası ayrı :)

    papiş insanı sinirden orta yerinden çatlatacak bir kadın doğru diyorsun ve kulube hoşgeldin diyorum sevgili arkadaşım :)

    coşun cadı kazanım postumu okumadın belliki. senin fikirlerine ihtiyacım vardı halbuki :)

    fazılhancım ben resmini koyduğum herkesi beğendim açıkçası. kimsede peplum adına bir falso yok.

    huysuzum evet kenarları koca fırfırlı mayoları diyorsun. ne diyim yine haklısın hakkaten anımsatıyor :)

    gamzecim sen o büyüyecek göbişinle aldıklarını seneye giyeceksin derim :)

    ayşegül güzel bir noktaya değinmişin. her sene bu trendleri belirleyen özel kuruluşlar raporlarını markalara ve kilit firmalara sunarlar. markalar gelecek çizgisini bu raporlara göre belirler ve buna göre hareket ederler. bizde bu tarz kitlelere yön veren bir marka olmadığından doğal olarak çalışma sistemi fazla bilinmez.

    zelish çok teşekkür ederim :) hemen blogunu inceleyeceğim.

    süheyla sana da teşekkür ederim. sırada ayakkabı trendi var şimdi onu yazıyorum. umarım beğenirsin :)

    ebru çok sevindim teşekkür ederim. bencede hiç vakit kaybetme ve arayışlara başla. hatta bulduğun özellikle yerli firmaları benle paylaşırsan tivitte duyurup okuyucumun bilgilenmesini sağlayabilirim.

    hayır ness sakın kenara koyma. dediğim gibi şu an akım en üst seviyesinde.artık bundan sonrada sönmeye başlar diye ümit ediyorum.

    seincim bu konuyu defalarca söyledim yine senin için yineliyorum. blogumu açarken eşime sadece tek bir söz verdim. o da kendi göstermemek. hem de hiçbir şekilde. evli olup hele kıskanç bir kocaya sahipsen beni belki anlayabilirsin :) bir ara ne giydimde koyuyordum ondan da hoşlaşmadı. zaten tuhaf bir şekilde okuyucumda görgüsüzlükle suçladı beni. ondan sonrada bir dahada yapmadım. bundan sonrada yapmam zaten :) ama benim tarzımı bir şekilde yazdığım yazılardan ya da kişileri eleştiriş şeklimden anlayabilirsin diye düşünüyorum.

    fn_kn beğenmene çok sevindim. sırada papişler var onu eminim daha çok seveceksin :)

    YanıtlaSil
  20. bence en güzel kate bacımız taşımış tabi kendisi incecik bi hatun..ama türk kadınlarını uzak durmalı çünkü peplum biraz riskli bi durum hem kötü hem güzel gösterebilir..bide çok çabuk modası geçen bişey bu peplum yatırım için alınmaması gereken parçalardan..

    YanıtlaSil
  21. Ah işte sürpriz hamilelik böyle birşey pelincim:)) peplumlara uzaktan bakmakla yetiniceğim:) Seneye de modası geçerse vah halime:)) Olsun yine giyerim. Nasılsa sana yakalanma olasılığım yoook:))

    YanıtlaSil
  22. sadecebenemel bana da en kötü kate geldi desem :) çünkü çoook sıska. artık sıskalıktan hatsız olmuş. sevmiyorum bu kadar kıvrımsız kadın. bencede çabuk geçecek. aslında bir süredir var ama bu sezon sonrası azalacaktır ilgi.

    bunlar hayatın insana bahşettiği en güzel süprizler gamzecim. varsın peplum elbiseni giyme !!

    YanıtlaSil
  23. Okuyucuna verdigin degerden dolayı bir kez daha tebrik ediyorum. Tek tek cevaplar ne büyük incelik. Zevkele takipçiniz.

    YanıtlaSil
  24. ne demek, benim için her yorumunuz altın değerinde. ama bazen yorumlar fazla olunca kaçıverdiğim oluyor ne yazıkki :(

    YanıtlaSil
  25. gerçekten peplum elbiselerin önüne bu sene geçmek mümkün değil..:) bende kendi sayfamda yer werdim gözatarsanız sevinirim :)
    http://miracenur.blogspot.com/2012/03/peplum-elbiseler.html

    YanıtlaSil
  26. http://atlantic-pacific.blogspot.com/2012/03/goodbye-rain-hello-sunshine.html sence de bir içim su değil mi ama pelinn.... :]

    YanıtlaSil
  27. Peki, tamam. Sansimi bir de soyle deneyeyim o zaman :) :: Oscar'a ne giydim postundaki gibi hayali kombinlerin oldugu bir seri olabilir mesela. kendi adima diyim, benim cok hosuma gitmisti, hem kiyafet hem de fikir.
    Her ne kadar dedigin gibi yorumlardan zevk anlasilsa da, elestiri baska sey, kendi yaraticiligini kullanip bir kiyafet ortaya koymak baska. Seni ve moda sevdani bir de bu yonuyle tanimak isterdim.

    YanıtlaSil
  28. ckmzmrc hemen inceliyoruuum :)

    adsız blair'in eteği dün gece inan uykumu kaçırdı. tivitten çok konuştuk bir de burda söyliyim. tek kelimeyle aşık oldum !! paylaşımın için teşekkürler :)

    selincim bende peki diyorum ve sana söz veriyorum. eğer rahat bir zaman dilimim olursa ilerde önemli bir organizasyon için ne giyerdim? diyeceğim :)

    YanıtlaSil
  29. Simdiden tesekkurler! :)

    YanıtlaSil

Herhangi bir hakaret ve küfür içeren hiçbir yorum yayınlanmayacaktır.

Düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi benimle paylaşmanızdan mutluluk duyarım.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails