24 Kasım 2013 Pazar

Bir Başarı Öyküsü : MYBESTFRIENDS



Onları ilk Moda Tutkusu isimli bloglarından tanıdım. Yasemin Öğün ve Ayşegül Afacan 'dan bahsediyorum. Uzun zamandır ha tanıştık ha tanışacaz dememize rağmen bir türlü yüz yüze gelemiyorduk. Nihayet geçtiğimiz günlerde Nişantaşı MyBestFriends atölyesine gidecek fırsatı yakaladım. Kahveler tatlılar eşliğinde öyle bir kaynattık ki 3 saati nasıl geçirmişiz anlamadık. Onlar modaya olan tutkuları, ince zevkleri ve duruşlarıyla blogosferin müthiş ikilisi. Başarıya giden yolları cafcaflı değil hatta çıkış notları çok basit çok kolay çok olası. Şu an bu satırları yazarken yüzüme yayılan sırıtmayı engelleyemiyorum. Çünkü başarı hikayelerinin her türlüsünü seviyorum. İşte Yasemin Öğün 'ün kendi kelimeleriyle MyBestFriends 'in hikayesi :

"Hobi olarak Moda Tutkusu blogunu açtım. Aynı okula gittiğimiz yıllarda Ayşegül ile enerjimiz çok iyi tuttu ve blogumda beraber bişeyler yapmamız için öneride bulundum. Ve Moda Tutkusu 'nu beraber yönetmeye başladık.Okulda yaptığımız projeleri hayata geçirip diktirmeye ve giyerek blog da paylaşmaya başladık. Aslında arayıpta bulamadığımız şeyleri yapmaya başladık. İzleyicilerimizden ‘bizde sahip olmak istiyoruz’ mailleri gelmeye başlayınca Bebek Şenliği 'nde kendimize bir stand açalım dedik. Hem izleyicilerimiz ile tanışma fırsatı bulmuş oluruz hemde sevdiğimiz parçaları paylaşmış olacağımız fikri güzel geldi. 20-25 parçalık basic ürünlerinin yer aldığı koleksiyonumuz ilk günden tükendi ve bunun enerjisi ile markamızı kurmaya karar verdik. Beklemediğimiz bir şeydi. Standımıza bir çok ünlü geldi. Bunların içinde Demet Akalın da vardı. Bunlar olurken okul zamanında koleksiyonda yer alan U eteği Cannes film festivalinde giymek istedim. Diktirip oraya gittiğimde instgramda paylaştım ve çok beğeni topladı. Bunun üzerine bir diziden istek üzerine eteğimizi verdik. Küçük Sırlar dizinde Sinem Kobal giydi ve inanılmaz bir ilgi oldu. Gazetelerde o etekle baş sayfalarda yer aldı ve insanlar o etekten çok fazla sipariş vermeye başladı. Bir yıl boyunca o eteği sattık diyebiliriz. Ayrıca Gül Gölge Saygı'nın desteğini hiç unutamam. Cemiyetten ilk giyinen isimlerden diyebilirim.Bize çok destek oldu. Onun yeri bizim için çok ayrı."

Çizgileri her daim sade ve temiz. Tek parçayla şıklığın yakalanacağı kostümlerde farkedilir ve özgür kadını ifade ediyorlar. 

MyBestFriends Demet Akalın, Sinem Kobal ve Gül Saygı ile başlayıp şu an Belçim Erdoğan, Beyza Arslan, Buse Terim, Burcu Karabacak, Burcu Hanif ve daha birçok tanınmış ismin favori markası. 

İşlerini seviyorlar dolayısıyla her anın keyfini çıkarıyorlar. Ayşegül sıcak ve bıcır bıcır olanı. Yasemin ise mesafeli olup zamanla açılanlardan. Yeni proje fikirleri havalarda uçuyor hatta çarpışıyor. Anlatırken gözleri parlıyor. Enerji uyumları tam. Hayallerinin dilleri aynı. Kısaca bu ikili insanın sinirlerini bozacak kadar mükemmel !! 

MyBestFriends
Teşvikiye Mahallesi Bostan sok. Hümeyra ap.No.3 D.3 Nişantası
02122462963








E bir araya gelmemizi instagram da resmileştirmezsek olmazdı :)) Soldaki saten fiyonklu benim ayaklar :)



22 Kasım 2013 Cuma

Not Edilmesi Gereken Bir Adres : SHOPI GO The Loft



Shopi Go 'yu ilk Ezgi İçel 'den duydum. Zeynep Arçay 'ın son koleksiyon tanıtımında kullanılan çanta ve ayakkabılar dikkatimi çekecek kadar güzeldi. Hemen Ezgi 'ye sokuldum ; 

- Ayakkabı ve çantalara bayıldım, nerden ?
- Shopi Go  
- Shopi Go ? Orası neresi ki ?
- Mim Kemal Öke 'de mutlaka gidip bakmalısın !

Tabi ki de hemen ajandama aldım ve birkaç gün sonra istikamet dooğruca Shopi Go. Yeri çok merkezi tam Chopard ile Delicatessen 'in karşısında bir apartmanın üst katında. İçerisi adı gibi klasik bir loft. Ferah ama erkeksi bir havası var. Askılarda Carven gibi çok bilindik markaların yanısıra fazla bilinmeyen ama gelecek vaad eden yeteneklerin tasarımları da eklenmiş. Tam benlik. Bir Carven elbiseye bayıldım. Elbisenin sırt kesimi çok hoş. Hemen elbiseye gidecek bir Carven ayakkabıyı gözüme kestiriyorum. Kıyafet dışında çok orjinal takılar da mevcut. Lifestyle ürünlerde olunca konsept meşhur Paris Colette 'i andırıyor. Özel satışlar, sınırlı koleksiyonlar, ön satışlar da yapılıyor. Sadece kadınlar değil erkekler için de faydalı bir adres. Üstelik isimleri bende saklı birçok meşhur aktör ve şarkıcılarımız burdan alışveriş yapıyor. Alışveriş yaparken rahatsız edilmek istemiyor musunuz ? Bunun da çaresi var. Randevu alıp alışverişinizi rahat rahat kahvenizi yudumlarken de yapabilirsiniz. The Loft 'a gitmeden evinizden alışveriş yapmak isterseniz o zaman ShopiGo.Com 'a uğrayacaksınız. Tüm bu faydalı ve cebe zararlı bilgilerden sonra sizleri hem profesyonel hem de kendi çektiğim amatör fotoğraflarla güzel bir Shopi Go The Loft turuna çıkartmazsam olmaz :) Ha ben ne mi aldım. Çok rahat ve birçok tarzla kombinleyebileceğim şık bir Joshua Sanders croco slippers

Adres : Mim Kemal Öke Cad. No.6/6 Nişantaşı
Tel : 0212 3253595



















16 Kasım 2013 Cumartesi

RÖPORTAJ :Authentic Seconds 'ın Kurucusu Seda Canatan


Blog yazmaya başladığım 2008 yılından beri siz okuyucularımdan en sık gelen 2. el ama orjinal lüks parçaları nereden alabiliriz sorusu olmuştur. Ya da şu şu adres de şunlar satılıyor acaba orijinal midir soruları. Bunlar oldum olası cevap vermekten sakındığım sorulardır. Çünkü bu dünyayı bilmem, emin olamam dolayısıyla mümkün mertebe tavsiyeden kaçınırım. Ama Seda çok farklı. Mini röportajımı okuyunca anlayacaksınız. Kendi gardırobuna detoks yapmak onu bir şekilde işin diğer tarafına yani profesyonel olmaya yöneltiyor. Genç, ilkeli, lüks markaların aşığı ve heyecanlı mı heyecanlı. Lafını da eleştirisini de esirgemiyor. Bilirsiniz severim böyle insanları. Hadi daha fazla lafı uzatmayım ve sizi Seda 'nın heyecanla cevapladığı sorularla baş başa bırakayım :)




Seda Canatan kimdir ? Biraz kendinden bahseder misiniz ?

Taze bir mimar ve bildiğiniz üzere authenticseconds.com 'un kurucusuyum.Yaş 23 yolun başındayım.Bu aralar kendi ayaklarımın üzerinde durmanın ve tek başına başarmanın keyfini sürüyorum.Tatmin önemli hayatta.Bu istediğiniz ayakkabıların ,çantaların hepsine sahip olmak gibi bir şey değil.İlk Hermes Kelly'im bile beni bu kadar mutlu edememişti.Sevdiğim işi yapıyorum, heyecanlıyım ve hayallerimi gerçekleştiriyorum,yoruluyorum ama keyifliyim.

Authentic Seconds 'ın doğuşu nasıl oldu ?

Authentic Seconds benim hayalimdi.Zaten 18 yaşımdan bu yana sıkıldığım,artık kullanmadığım designer parçalarımı satarak nakite çevirip dolabımı yenilerdim.Londra'da bir dönem ki ev arkadaşımın babası Japonya 'nın en büyük pre-owned luxury şirketi JFA'in CEO'suydu.Kısa sürede çok bilgi sahibi olmuştum bu konuda.Bir gün yapacaktım,biliyordum. Authentic Seconds'ı okulumun bitmesine 3 ay kala, artık ailem haklı olarak dört gözle yolumu beklerken, bak İzmir'e yerleşirsin ,şirketlerde çalışmaya başlarsın diye uzayan telefon konuşmaları artınca, birde son senemde mesleğim beni mutlu edecek mi soruları başladığı dönem kurdum. Hayalimi gerçekleştirmeye karar verdim ve gece yarısı dolaptan kullanmadığım çantalar indirildi ,instagram hesabı açıldı, fotoğraflar yüklendi...Kısacası instagramdan başladı ama hala bizimkilerin haberi yoktu.Öğrendiklerinde, mimar olucaksın sen,ikinci el çanta mı satıcaksın diye uzayan konuşmalar. Tabi onlarda haklı çünkü her anne baba gibi benim ailem de kurulu olan düzeni devralmamı beklediler.Ona da zaman gelecek elbet ama benim önce authentic seconds'ı istediğim noktaya getirmem,başarmam gerek. Bu en yakınlarımın bana yakıştırmadığı bir iş dalıydı.Ama her şeye, herkese rağmen Authentic Seconds benim emeğim ,çocuğum ,hayatta beni en mutlu eden şey, tırnaklarımla yaptım derler ya tam o işte. Şu an binlerce takipçim,yüzlerce müşterim var .Sanırım bizden alışveriş yapan herkesi tanıyorum.Hatta bir çoğuyla arkadaş olduk. Gönül bağımız var.Ürünlerini kar almadan sattığım müşterilerim bana ürününü gönderip ben sana güveniyorum sen koy fiyatları bana mesaj atarsın deyip beni günlerce aramıyanları bile var. Tabi herkesi memnun etmek çok zor .Çünkü biz kadınlar gerçekten zor olabiliyoruz. Bütüne baktığımızda 10 kadından 9 'u memnuniyet ve güzel dilekleriyle ayrılıyor. Authentic Seconds'ı tercih edenlere de güvenenlere de burdan tekrar teşekkür ediyorum.Sonuçta onlar olmasa bu şekilde olamazdı hiçbirşey...

2. el kullanımında bir ayıplama ayıplanma var öyle değil mi ? 

Türkiye 'de ikinci el sirkülasyonunda ne toplumun bakışı ne de özgüveni oturmuş durumda. Kadınlar saklıyor, gizliyor. Bana ürünlerini gönderdiklerinde dahi bunu açıklama gereği duyuyorlar. Alırken de tabi ki aynı tedirginlik devam ediyor. Lütfen rahat olun! Bana ait olan birşeye ,zamanında milyarlar vermişim ve kullanmıyorum. Nakite çevirip yeni parçalar alacağım ya da 3 liraya iki tane temiz ikinci elini alacağım. Benim ihtiyacım yok diye cümleler meşhur bizde.Beni görünce rahatlıyor hanımlar.Çünkü kafalarında daha farklı bir profil var. Muhabbet koyulaşıyor ve samimi tavırlar sergileniyor.İşte ben o kendinden emin kadınlara bayılıyorum.

Piyasada az da olsa kiralık ve sizinki gibi ikinci el orjinal markaların satışını görüyoruz. Sizin diğerlerinden farkınız nedir ? 

Authentic Seconds kurulurken ben senelerdir alıcı olarak isteklerimden ,beklentilerimden yola çıktım.Kelimelere dökersek; dezenfeksiyon, popüler ürün,uygun fiyat ,kondisyon ,ödeme düzeni , müşteri gizliliği ,alıcı ve satıcı mutluluğu. İnsanlar zaman zaman diğer adreslerden olumsuz durumlar deneyimledikçe önyargı oluşuyor.Bunları yıkmak zor olabiliyor.Öncelikle orjinallik konusunda çok hassasım.Hata yapma şansımız yok.Tabi ki de expertiz ve yurtdışındaki özel servislerle düzenli olarak çalışıyoruz.Bunun yanında mağazalarda SA desteklerimizde oluyor.Kondisyon çok önemli.Tüm çantaları ben seçiyorum .Tahrip olmuş ,eskimiş ,yırtığı defosu olan hiç bir çanta bizde satışa dahi konulmuyor.Tüm çantalar ve ayakkabılar dezenfeksiyon ve bakımdan geçip sizlere ulaşıyor.Seçtiğim parçalarda iddialıyım çünkü popüler ürünleri tercih ediyoruz.Müşteri bilgileri kesinlikle paylaşılmıyor. Herkesin özel dosyaları var ve tek erişebilen benim.Ürünler evden eve dolaşmıyor.Bunu çok eleştiriyorum.Ben bir firmaya ürünümü vericam ve o kapı kapı elden ele gezecek.Bu ürün sahibi için hiç hoş bir şey değil. Benim ürünüm kapı kapı gezip kimin ürünü bu acaba diye dedikodu kazanı dönsün istemem.Biz profesyonel çalışmaya gayret eden bir siteyiz ve tüm satışlarımız web sitemiz üzerinden gerçekleşmektedir.Evet instagramdan başladık ama 2 hafta sonra siteye geçtik.İnstagram sadece bizim için bir paylaşım alanı. Kesinlikle instagram üzerinden satış yapılmamakta.Sadece ürünler siteye konmadan ilk orada sergileniyor.Birde ürünlere düşük bedeller vermiyoruz. Neyi hak ediyorsa onu veriyoruz.Genelde satıcılar mutlu ama 3500 'lük ürününe 3000 isteyenle de karşılaştım.Ona yapabilecek birşeyimiz olmuyor. Bazen hiç kullanılmamış sıfır ürünleri bile bulabilirsiniz. Son olarak da diğer siteler gibi 1 ay sonra ödeme yapmıyoruz. Ürün satıldığı hafta 3 gün içinde ödemesini alır. İsmini vermeyeceğim bir siteden 1 yıldır parasını alamayan müşterim var.Farkımızdan biri de elimizde sıfır yani hiç kullanılmamış ürünlerin de olmasıdır.Çünkü kaynaklarımız güçlü, çünkü ağımız kuvvetli ve çok fazla.




Sosyal medyanın özellikle instagramın patlamasıyla büyük markaların çok ucuza taklitleri satılmaya başlandı. Bu konudaki fikirlerinizi almak isterim. 

Üzgünüm ama bu konuda hiç de yuvarlak cümleler kuramayacağım.Samimi olalım.Lütfen ukalaca gelmesin kimseye.Tüm dünya taklide savaş açmış .Biz mi destekliyoruz? Bizdeki bu replika aşkı nedir? Bunlar birebir abla diye cümlemiz var. Öyle bir şey yok.Derisi ,duruşu ,örneğin Chanel 'de CC ablemindeki oranı ,renk tonu,zincir ve aksamın rengi ,Louis Vuitton baskı rengi ,sap boyu ,oranı  her şeyi ele veriyor. Bunlar sadece dışarıdan görebileceklerimiz. Detaylar zaten komedi.Çok iyileri var demesin kimse.Yok öyle bir şey. BİREBİR DİYE BİR ŞEY YOK! Üzgünüm göz önünde olan bir çok kişi bile BİREBİR mevzusuna inanmış durumda.Designer parçaları çalıp yeni tasarım diye bizlere arz edenlerin yanında sahte Hermes 'leri de cadı kazanına atalım derim :) Ama öyle bir lanse ediliyor ki bu, tüm dünya Türkiye 'de satılan çantalara replika gözüyle bakıyor.İtalyan bir müşterimden aldığım mailde Türkiye 'de replika işinin legal olarak yapıldığını öğrendim deyip siparişini iptal etmek istediğini yazdı.Ben ne diyebilirdim ki bu durumda? Instagram ise bu konuda tam bir çöplük..Korkunç takipçileri var ve ciddi satışlar yapıyorlar.Birde o korkunç ürünleri kendilerini ünlü ,blogger ya da moda gurusu ilan etmiş hanımlara göndermiyorlar mı. Hadi o ekmeğinin peşinde. Yurdumun instagram ünlüsü de sahte malları gerçek diye yayınlamıyor mu orda kahroluyorum işte. Hatta gene tanıtım yapan bir instagram ünlümüz X hanıma replika mı kullanıyorsunuz diye sorulmuş ve cevap olarak ben asla replika kullanmam gibi saçma bir cevap vermiş ?!?! Yani gerisini siz düşünün. Ben bu Instagram 'ın tanıtım olaylarını BAL TV deki bal deresine benzetiyorum:)
Türkiye'de ve Uzak Doğu'da birebir Chanel ,Hermes ,Louis Vuitton yapıyorlarmış. Bunlar külliyen yalan.Tamamen emek hırsızlarının başarılı bir marketing taktiği.


Herkesin merak ettiği şeyi soruyorum. Bir Chanel ve Hermes çantanın orjinal olup olmadığını nasıl anlayabiliriz ?

Chanel çantalar genellikle derisi ,kokusu ,aksamının renginden belli oluyor.Mesela Chanel çantada altın aksam asla yeni gelin altını gibi parlamaz.Çantayı masanın üstüne koyup yan çevirdiğinizde çantanın formunun tok bir görüntüsü vardır.Arka yüzündeki baklava dilimlerinin dikişleri birbirini takip eder.İç detayından bahsedersek kod stickerlarındaki rakamlar (mesela 1 ler kısa ayaklıdır), stickerlara atılan x'ler her yıla göre değişir.Stickerları sökmeniz için ciddi kuvvet uygulamanız gereklidir. Hermes çantalar damga ve derisinden anlaşılıyor.Gene sap boyu deri kokusu da cabası.Daha da sıralayabilirim.İlerleyen günlerde bir video hazırlamayı düşünüyorum bu konuda.Kısacası özel ürünler özel özellikler taşır ve kalite detaylarda gizlidir bunu unutmayalım.

AutenticSeconds 'ın bir sonraki adımı nedir ve markanızı nereye kadar götürmek istiyorsunuz ?

Authentic Seconds daha bebek bir proje.Yolun başındayız.Tabiki de sonunda tek bir hedef var. Uluslarası  güvenilir bir kaynak haline gelmek.Bunun içinde alt yapıyı hazırlıyoruz şuan.Sitemiz yenileniyor.Ürün yelpazesini genişlettik. Kısa bir süredir saat ve değerli aksesuar alımlarına başladık.Örneğin satıcılarımız Cartier love bilezik yada limited bir Rolex saat bulabiliyor artık sitemizde.Bir kaç gündür kıyafet alımına da başladık.Yeni sitemizde kıyafete de yer vereceğiz. Aralık sonunda yeni yüzümüzle ,tüm dünyaya göndermeye başlayacağız. Authentic Seconds'ın zamanla güçlü bir organizasyonla yurtdışında depoları olmalı,dünyanın heryerinden toplayıp heryerine gönderebilmeliyiz. Ve tabiki de erkek bölümünü de dahil etme düşüncem var.Yolumuzun çok uzun olduğunu biliyorum.Ama bunların hepsini gerçekleştirebilicek enerjim var.İnanıyorum ve biliyorum herşey cok daha güzel olucak.



9 Kasım 2013 Cumartesi

Derinin Yeni Adresi ZEYNEP ARÇAY



Ezgi İçel ile keşfettim Zeynep Arçay markasını. Giydiği deri gömlek ve pantolonun güzelliği hemen farkediliyordu. Ardından Neslişah Alkoçlar 'ın çok beğendiğim kombini geldi ve tamam dedim bu markayı mutlaka incelemeliyim. Tam bunu dediğim anlarda kapımın çalıp da Zeynep Arçay Koleksiyon Tanıtım davetiyesini almam ilginç bir süpriz oldu :)


Zeynep Alpay mesleğinin zirvesindeyken Ferrasi 'ni satmaya karar verenlerden. Kader onu bir şekilde ilgi duyduğu modaya ve deriye yöneltiyor. İstekli, heyecanlı ve kendine güvenenlerden. Daha 1 senesini bile doldurmayan bu genç markayı büyük başarıların beklediğine eminim.  

Şimdi sözü uzatmıyorum ve sizleri Zeynep Özlem Alpay 'ın kelimeleriyle Zeynep Arçay markasını tanıştırıyorum. Davetten çektiğim görselleri de ekliyorum. Böylelikle Ezgi İçel ve Lian Kebudi 'nin özel sunumlarıyla markanın son koleksiyonuna göz atmış olacaksınız. 





Zeynep Özlem Alpay 

Zeynep Özlem Alpay




















ZEYNEP ARÇAY Adres :

Maçka Caddesi Bronz Sokak Başarı Apt. No.1 Daire :10 Nişantaşı

T : 0212 343 55 18

www.zeyneparcay.com


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails