Ev Kadını Bir Blogçu Gözüyle HAKAAN Defilesi !

 


Dün Paris Moda Haftası'nda HAKAAN defilesi gerçekleşti. Defilenin yine ünlüsü bol, modelleri fiyakalı, havası tavanlardaydı. Sözü hiç uzatmadan konuya giriyorum.



Hakaan koleksiyonunun erkeksi hatlarına sahip kadınsı ruhuna ve cesur çizgisine bayıldım. Kumaşların kalitesi üst düzey. Style.Com 'un ifadesiyle her parça tam bir man-eater. Böyle bir kadına hiçbir erkeğin karşı koyamayacağı aşikar. Ama ucuz değil. Kaliteli, eğitimli ve şehirli bir kadın portresine sahip. Bu, ne istediğini bilen ve gözüne kestirdiğini kaçırmayan bir kadın.

Koleksiyonda bir yenilik var mı derseniz hayır yok. Hatta genel çizgisi geçen koleksiyonla hemen hemen aynı diyebiliriz. Belli ki Hakaan trend yaratmak yerine alışıldık tarzını korumayı seçmiş. Bu da bir taktirdir ama geri dönüşümü uzun sürebilir.



Yine az renkle çalışmış. Yırtmaçlar, kafesler, cut-out etek ve bluzların hepsi birbirinden güzel. Balıkçı yaka bluzlarda yakaya kondurulan ince zincir detayın güzelliği nefesimi kesti.

Birçok moda otoritesinin dediği gibi bu herkesin giyebileceği bir koleksiyon değil. En ufak bir yağ kütlesine bile izin vermiyor. İpten de ince bir vücut yapınız olacak ki bu kıyafetler üstünüzde güzel duracak. Sanki her biri Mert Alaş 'ın merceği önündeki kadınlar için yapılmış. Bunlar Vogue, Elle ve Harper's Bazaar gibi önde gelen moda dergilerinde görülebilecek ve görüldüğünde 38 beden kadına bile iç çektirecek parçalar.

Stylinge bayıldım. Saç ve makyajın yanısıra dekolte stilettoların güzelliği ayrı bir konu olabilir. Son derece sade ama bir o kadar zarifler.



Bu koleksiyonda Hakaan çizgisinin yanısıra bir Givenchy, bir McCartney, bir Chloé, bir Versace, bir Gareth Pugh, bir Celine kadınını rahatlıkla görebiliyorum. Minimal çizgiler varsa ister istemez algılarım bu şekilde çalışıyor, elimde değil. Sadece bu saydığım markaları değil bir Elif Cığızoğlu da görüyorüm çizgilerinde. Mesela yandan oyuk panel eteklere Elif Cığızoğlu 2012 Kış koleksiyonunda yer vermişti. Üstelik nar çiçeği renkli olanını hatırlarsanız Ece Sükan'lı Milan Moda Haftası başlıklı postumda sizlerle paylaşmıştım. Ne kadar büyük bir benzerlik var değil mi ?



Uzun lafın kısası, benzerlikler olsa da, herkes tarafından giyilemeyecek olsa da bu Hakaan koleksiyonu büyük bir başarıdır. Olgunluğa doğru koşa koşa gitmektedir. Eminim ki birçok uluslararası editoryellerde yer almakla kalmayacak, vücuduna güvenen ve seksi görünmekten korkmayan ünlü vücutlarıda süsleyecek.

Biliyorsunuz kendisi beni pek bir sever ! O kadar sever ki bana iltifatlar ederek gururumu okşamışlığı bile vardır. Ne demek istediğimi anlamadıysanız sizi BURAYA alayım :) Çevresindeki şakşakçılar gibi methiyeler düzemiyorum belki ama en azından sansürsüz ve en içten düşüncelerimi Hakansever/Hakansevmez okuyucumla paylaşabilme şansına ve ayrıcalığına sahibim. Varsın beni sevsin ya da sevmesin !

Kişisel Notum : 7


Share


Yorumlar

  1. yorum yazdım ama muhtemeln yayınlanmadı tekrar yazıyım: şimdi ben gerçekten koleksiyonuda bu adamıda sevmem nedeni belli birincisi kendisi bu ülkenin ev hanımı diye tabir ettiğimiz insanını küçümsemesi.ey hakan yıldırım pariste ev hanımı yok mu sanıyosun sen?? ama sorun sende değil sana bu algıyı öğretende kabahat ..ev hanımı olmak kötü bişeyse muhtemeln sen hiç bu ülkede büyümedin git pariste kal dönme hatta !!!!!

    YanıtlaSil
  2. bence Hakan Yıldırımın 2010 2011 sonbahar kış koleksiyonu çok daha başarılıydı benzer işler yapmak her zamn tasarımcın kendine ait bi tarzı olduğunu göstermiyor ben de Celine koleksiyonlarındaki minimalizme çok yakın buldum sadelik açısından beğendim temiz bi koleksiyon olmuş

    YanıtlaSil
  3. hakan yıldırım ın statüsü bir kaç level üste çıktıktan sonra anladığım; iş sadece kıyafetlerde bitmiyor. podyumuyla, ışığıyla mankenleri ve bu defileyi bize sunmakta aracı olan kamerasıyla bir bütünmüş. podyum arkasındaki kuaförleri makyözleri makyörleri yani bu işin parçası olan herkese çok büyük iş düşüyormuş. bu bütünlükteki her bir unsurun kaliteli olması olayı üstlere çıkarıyor zaten. türk podyumlarına bakarsak en başta 40 beden mankenlerle kaybediyor bizim modacılar. bu defile burada yapılsa ve bizde izlesek valla ben itkibin amatör defilelerinden biri sanarım.

    yine de hakan yıldırım beni heyecanlandırmıyor. yetenekli bulmuyorum. deli gibi bu sezon neler yapacak diye beklemiyorum. oradan biraz buradan biraz gidiyor işte bir şekilde.
    sunumun ne kadar önemli olduğunuda hakaanın defilelerinden sonra anladım. şimdi çuval giyse yakışan kızlarıda çıkarırsa bu iş cuk diye oturur. buradan da anlıyoruz ki yeteneksiz birini iyi paket yaptın mı alıcısı arttıkça artarmışş:)

    YanıtlaSil
  4. elif hakanın asistanıydı eskıden sanırım ofiste birkaç çizim unutmus hakanda üzerine konmus :) ayırca kolleksiyon resmen ordan burdan toplanmıs giib sanırım ünlü modeller gittikleri provalarda gorduklerini mert alaşa iyi aktarmıs:)

    YanıtlaSil
  5. ooo duymadığım şeyler duydum:S vay hakaaana bak sen:)
    http://editorist1783.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  6. Hakan'in tarzini hic begenmiyorum sayet bir tarzi varsa. Biraz ysl biraz celine biraz givenchy karisimina simdi made in turkey bir isim katmis :)elif'in de kopyacaliklarini biliyoruz simdi bu yorumda yeri yok ama . Pelin begenmene bile sasirdim bana sorarsan kotu bir koleksiyon . Ha buarada hakan'a sormak lazim cok sevdigi defilelerinde eksik olmayan "ev hanimi sosyetik kadinlar" bu tanimanlamaya ne dediler cok merak ediyorum . Selin

    YanıtlaSil
  7. oooo, bunlardan eda taspinar'a cok malzeme cikar. :)

    stella mc cartney'in yani transparan elbisesinden'de diktirmis, gördün mü?

    YanıtlaSil
  8. pelincim bence hakan tom ford gucci kadınına hayran bakınız eski koleksiyonlara şeffaf straplez elbisenin kate moss ile fotograf kampanyasımı desem yoksa,gucci uzak doğulu kimono koleksiyondaki baskı hakan elbisesinin üzerindeki desenle aynı ,reklamın iyisi kötüsü olmaz demişler doğruymuş :)

    YanıtlaSil
  9. hi beğenmedim. bu kadar nudity sadece ucuz gösteriyor bana kalırsa.

    Zehra

    YanıtlaSil
  10. Pelin sana katiliyorum. Bence cok guzel. Normal vucutlu insanlarin giymesi imkansiz gercekten ama fikirler cok hos. Hem seksi hemde kaliteli. Bunlari biraz daha giyilebilir yapsa cok daha guzel bi koleksiyon olurdu. YC

    YanıtlaSil
  11. keşke her ev kadını senin gibi olsa...

    http://twinsetters.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  12. sevgili dostlarım şu ev kadını olayına verdiğiniz destek için çok teşekkür ederim :)

    evet haklısınız gucci kadınıda var. bu koleksiyonda birçok kadın var zaten. dediğiniz gibi her makadan bir tutam almış.

    elbette sunuş çok önemli. bu sunuşun onda biri benim IFW 'imde olsa bakın bakalım ne kumaşın kötülüğünü ne de dikişin berbatlığını görürüz.:)

    sibel eda t.'ın elbisesini gördüm. işin doğrusu stella'nın elbisesinden çok daha güzel tasarlamış :) ben sevemedim bu dot polka elbiseleri bir türlü. puanları çok iri geliyorlar bana. Eda'nın kini o yüzden sevdim. küçültmüş çok daha estetik durmuş.

    serpil&çiğdem hoşgeldiniz ve kocaman teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. Hakkaten topyekun kiskancsiniz:))))))) ve komik

    YanıtlaSil
  14. kıskanc olan boız mıyız acaba neden erdeme yada hüseyin çağlayana bu denli laf eden yopk acaba...onlar pr adamalrı degıl onlar gercek tasarımcı bir tarzları var hakaan ise tarzı bıle olmayan parise gidince ancak mert alaş sayesınde tarz edınebılmiş bir adam bunun en buyuk kanıtı istanbul ve paris defileleri arasındaki dağ gibi farklar

    YanıtlaSil
  15. Evet hele ortalıkta geniş dekoltesi olan beyazı görsem Stella derim siyahlarda biraz da hervé leger gördüm ben sanki...YSL yaka çatışmanıza rahmen o adama o kadar kötü bakmıyorum sonuçta ulusal podyumlarda kendini gösterebilmiş bir Türk'ümüz biraz daha özgünleşse keşke....AMA beğendim sayılır....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Herhangi bir hakaret ve küfür içeren hiçbir yorum yayınlanmayacaktır.

Düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi benimle paylaşmanızdan mutluluk duyarım.