ŞIK OLMAK İÇİN KÜRK ŞART DEĞİL !!

Bu kış kürk en moda dönemini yaşıyor. Büyük markalar hemen hemen tüm kışlık koleksiyonlarında kürke yer verdi. Tamamı kürkten olmasa da ya eteğine, ya koluna ya da yakasına kondurulan kürk detaylı paltolar ve ceketler epey revaçta.

Büyük davetlerde üşümemek adına omuza alınan etollere yada bolero ve kısa kesim ceketlere itirazım yok. Ama insanı koca bir hayvanı sırtlamış gibi gösteren paltolara ciddi bir itirazım var. Üstelik bakıyorum da gencecik isimler bile kürk palto ve ceket giyiyor.

Ve kendi kendime güvey olup kadının şık görünmesi için illaki kürke ihtiyacının olmadığını göstermek istiyorum. Bırakalım artık şu Chinchilla kürkün varsa zenginsindir mantığını.

Sizin için son zamanlarda büyük/küçük davetlere katılan ama kürk değil de palto, kaban ve pelerin kullananları seçtim.

Bakın hepsi ne kadar da güzel bir şıklık içindeler..



Oya Eczacıbaşı 'nın kenarları deri, Füsun Topbaş ve Güler Sabancı 'nın kadife pelerinleri çok yakışmış.

Stil anlamında Türkiye 'nin en başarılı blogun yaratıcıları Ezgi Kıramer ve Lian Kebudi.

Siren Ertan Çarmıklı 'nın kırık beyaz, kenarları taba renkli uzun Salvatore Ferragamo yeleğine bayıldım.

Esin Maraşlıoğlu 'nun mini elbise üstüne giydiği yaka ve kenarları saten siyah kabanı ne kadar da şık.

Beliz Sarıyer, Hüseyin Çağlayan imzalı kabanı, şapkası ve Dries Van Noten ayakkabılarıyla her zaman ki minimal şıklığında.

Yasemin Taciroğlu 'nun füme paltosu altına giydiği kırmızı gömleği, deri pantalonu ve Miu Miu stilettolarıyla yaşına uygun nefis bir şıklık içinde.

Charlize Theron ölüp bittiğimiz Gucci elbisesi üstüne giydiği paltoyla nasıl da zarif bir uyum yakalamış.

Herkesin kürk içinde yüzdüğü bir düğünde Ayça Dinçkök 'ün klas seçimine bakar mısınız ? Smokin kesim uzun ceketle nasıl da hoş.

Ya Sarah Jessica Parker 'ın Theyskens' Theory imzalı haute couture elbisesinin üstüne giydiği kabana ne dersiniz ?

Şimdiye kadar isimlerini saydığım tüm kadınlar kendi dillerinde son derece şık ve hoş görünmeyi başarmışlar.

O zaman birde şu alttaki resme bakın..Şimdi anladınız mı ne demek istediği mi ?



Share

Yorumlar

  1. Bu post için sana çok teşekkür ederim. Bu sene kürkün moda olmasıyla birlikte içim cız etmeye başladı.

    Zavallı hayvancıkların etinden, sütünden neyi varsa faydalanıyoruz bir itirazımda yok, doğa dengesi sonuçta ama bırakalım da moda malzemesi olmaktan kurtulsunlar.

    hem dediğin gibi kürksüz isimler çok daha şıklar, bunu da bir çok resimle herkese gösterdin. tekrar teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. yaaa gerçekten son fotoğraf için sözleyecek söz yok. çok doğru bir konuya çok da güzel örneklerle parmak basmışsın; tebrik ederim valla pelin.

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  4. Size katilmiyorum bende sahsen kurk sevmem ama yaptiginiz haberdeki gorseller sikliktan uzak en cirkin gozukebilecek cinsten olanlari,kurku cok guzel giyen iyi tasiyan onlarca insan varken neden bunlari koydunuz?? Neden her haberinizde olan feryal gulmani veya siren ertani kurkleriyle koymadiniz??

    YanıtlaSil
  5. Edvina sponzayi gectigimiz haftanin siki secerek baya bir begenmistiniz onunda uzerinde beyaz kurk vardi ???

    YanıtlaSil
  6. Begendiginize sevindim tesekkurler ;)

    Tugce onlari da son haftalarda buyuk davet ve dugunlerde koca koca kurk mantolarla gorseydim elbette koyardim. Yani ben ne diyorum siz nereye bakiyorsunuz. Enteresan.

    YanıtlaSil
  7. Bak yazimi yine oku ! Bolero,kisa ceketlere itirazim yok demisim.

    YanıtlaSil
  8. Tebrik ederim Pelin, çok anlamlı bir post olmuş.

    Umarım diğer moda bloggerları da senden feyz alıp bu mesajı işlerler.

    YanıtlaSil
  9. kürk giyenler bana 80leri hatırlatıyor çok iticiler

    YanıtlaSil
  10. Katiliyorum Pelin. Kurke karsi degilim ama upuzun 25 hayvani dikip uzerine ortmus gibi gorunen paltolar bana "bakin param var gozunuze sokmaya calisiyorum" mentalitesini hatirlatiyor. Yine uzun ama disi degil ici kurk, disi suet olan cok daha hos duran paltolar var. YC

    YanıtlaSil
  11. pelin sana kesinlikle katılıyorum artık insanlar yerlere kadar uzanan hayvan bedenlerini sarınmaktan vazgeçsin bana cidden çok ilkel geliyor neolitik dönemde yaşamıyoruz hayvan postlarınada sarınmadan gayet güzel şık olunabilir , sende görmüşsündür mutlaka geçen sene alem dergisinde ender mermercinin ritz otelin lobisinde bir resmi vardı kürküyle korkunçtu !!! Sanem

    YanıtlaSil
  12. bende kürk giymeye karşı değilim. benim de kürk ceket ve etolüm var zaman zaman da kullanırım. ama aynı dediğin gibi koca koca yerlere kadar çok itici ve sevimsiz görünüyorlar. serra tokar 'ın etol olmasına rağmen görüntüsü felaket.bahsettiğim görsel güzellik ve şıklık. hele hele nişantaşında gencecik kızları yerlere kadar vizon kürklerle görünce çok üzülüyorum.

    sevgili sanem ender mermerci 'nin bahsettiğin resmini günün resmi ilan etmiştim :)
    http://modavesosyete.blogspot.com/2011/01/gunun-resmi.html

    YanıtlaSil
  13. Nefis bir post olmus!! Tesekkurler:)

    YanıtlaSil
  14. kürk kullanımı gerçekten bir katliam özellikle nasıl yapıldıklarını görseniz içiniz acır canlı chincilla ve tavşan besleyen bir moda sever olarak bu tatlış hayvanları katledip giymek gerçekten büyük bir vahşet olarak geliyor bana..Ama çok şık duruyor diyen de alıp sahtesini giyebilir gerçekten görüntü açısından hiç bir farkı yok.Kürk giymeden de şık olunabileceğini gösteren bu post için sizi kutluyorum ve benim gibi moda hastalarını da birazcık daha duyarlı olup tatlı canlara kıymamaya davet ediyorum!! :)

    YanıtlaSil
  15. ben de katiliyorum metre metre kurk giymenin kotu durduguna, ama guney kalifornia gecelerinin hava sicakligi ile istanbuldakilerin de farkli oldugunu biliyorum ve bu iki resimi karsilastirmayi birazcik tarafli buluyorum. :)
    -Turkan.

    YanıtlaSil
  16. Bir Anna Wintour çocuşi olaraktan kürk severim ama dozunda yani hayvanları da severim düzgünce kontrollü avlanmalı ve kürksüz şık olunur tabi ;) hem çıbıl kızlar tekrar Vogue'un önüne dizilmesin yok dizilsin mi acaba :)?

    YanıtlaSil
  17. Pek bir tarafgir olduğum bu konuda şu kadarını yazayım: şık olmak için kürk şart değil, ama çoğu zaman kürk şıklığa giden KESTİRME bir yol olarak görülüyor:)

    YanıtlaSil
  18. pelin ben bu post'u nasilsa es gecmisim, simdi tesadufen gordum. helal olsun sana, cidden adamsin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Herhangi bir hakaret ve küfür içeren hiçbir yorum yayınlanmayacaktır.

Düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi benimle paylaşmanızdan mutluluk duyarım.