CARINE ROITFELD'in İSTİFA NEDENİ BELLİ OLDU..

 


Evet tahmin ettiğim gibiymiş..NY Times'ın haberine göre Carine Roitfeld'in Fransız VOGUE'undan istifa nedeni Tom Ford'un konuk editörlüğünü yaptığı Aralık sayısında yer alan 6 yaşındaki kızların seksi kadın pozları.

NY Times'ın haberine göre reklam verenlerden gelen tepki sonrası Condé Nast patronları Carine Roitfeld'i uyarmış. Bu uyarı sonrası Roitfeld istifa edebileceğini dile getirmiş. Ama evdeki hesap çarşıya uymamış. Roitfeld'in taktik istifası Condé Nast patronları tarafından anında kabul edilmiş.

Carine Roitfeld'in kendi sözleri : ' Tom Ford sayısı benim katilim oldu.'

Bu hikayeden öğrendiklerimiz :

1. Laf olsun diye istifa etmeyin. Hayat size unutamayacağınız bir ders verebilir.
2. Sınırları uçsuz bucaksız görünse de modanın bile bir etiği varmış.


Bu işte kaybedenler Vogue ve Roitfeld. Kazanan ise yeni koleksiyonu, Londra Moda Haftası'nda ki defilesi ile adından yeterince bahsettiren Tom Ford. Sahip olduğu birçok başarısına bir yenisini daha ekledi. Kendisini ispatlamış, sevdirmiş bir Vogue editörünün kellesini uçurmak. Herkese nasip olmayan acı bir başarı !!

Yorumlar

  1. bence bu olay tom ford un başarısı değil.Bir insanın kendine ettiği kötülüğü tüm dünya bir araya gelse o insana edemez diye düşünenlerdenim.Bence zaafının bedelini CR ödedi.Nasıl böyle bir hata yaptı ki,hayret ettim ?? ben bundan sonra ne yapacağını merak ediyordum,sanırım tom ford diyetini öder..Ama tom ford bundan sonra protesto listemde yer almaya devam edecek..

    YanıtlaSil
  2. Pardon ama ben buna sadece guluyorum. Tom Ford fotograflarini gordum. Kesinlikle cok igrencler. Ama benim dusundugum baska birsey daha var. Tom Ford o cekimlerde aynasini bize dogru tutmuyor mu?

    Turkiye'de dahil olmak uzere, dunyanin metropol sehirlrinin sokaklari kucuk kadin kaynamiyor mu? Benim kendi parami kazandiktan sonra sahip oldugum binlerce euroluk ayakkabiyi 15 yasinda bir kiz turkiyede ozel okulun ilkogretim mezuniyetinde annesi almadigi icin ailesine boykot cekiyor.saclar rofleli, elde en pahali telefonlar, ipadler, en marka makyaj malzemeleri ve aksesuarlar...

    an itibari ile NY'tayim. burdada durum cok farkli degil hepsinin cebinde barlara girebilmek icin 150 dolari basip, bulduklari sahte kimlikler????Ki bu resmen uc kagitciliga giriyor...15 yasinda bunu yapan 35 yasinda yasa disi baska birsey yapar.

    Avrupada ise durum daha vahim! suslenme,giyim kusamdaki ihtisam ve abarti yasi amerika ve turkiyeye kiyasla daha dusuk...sacini haftasonlari pembeye sariya boyanip, topuklularini giyip cikan bir karsi komsum var.yasi 13 !!!!

    Modayi yaratmayan, trendleri dergilerden ve bloglardan takip eden normal bir kadin olarak bile tom ford'un ne anlatmak istedigini ben anlayip vogue anlamiyorsa, bu iste bir tuhaflik var demektir.
    Roitfeld'inde bence gidecegi varmis...yoksa o fotograflar hicbirseye sebep olmaz!!

    YanıtlaSil
  3. yeşimcim zaten sarkastik bir başarıdan bahsediyorum. elbetteki bir başarı denemez bu olaya. bende hayretler içerisindeyim. büyük olasılıkla bu sayının kontrolünü bile yapmadı. çekimlere baktığını bile düşünmüyorum. yani bunca sene bu işte olupda kamuoyunun buna tepki göstereceğini nasıl düşünemezki. bunu tahmin etmek için değil onca sene vogue un başında olmak azıcık modayla haşır neşir olmak bile yeter. kanımca tamamen ford'a bıraktı ve hiçbirşeye karışmadı. büyük olasılıkla dergiyi evinin karşısındaki dükkandan satın alarak gözden geçirmiştir :) anna wintour'un neden farklı olduğu disipliniyle nasıl rakiplerini dövdüğü bir kez daha belli oluyor. (tabi onunda gisele/shaq skandalı hala akıllarda ama gereksiz bir büyütmeydi bence)

    YanıtlaSil
  4. sevgili adsız tepkinde çok haklısın bende sana katılıyorum.

    ama burda sözkonusu olan 6 yaş ! bebeklikten çıkmış çocuktan bahsediyoruz. 6 yaşı seksi kadın gibi göstermekle 13-15 arası bluğ çağın çılgın bunalımlarını birbirinden ayırmak gerekir diye düşünüyorum.

    bu haklı yazdıklarını okuyunca ben kızımla nasıl başa çıkacam diye içime şimdiden korku giriverdi.

    YanıtlaSil
  5. icine korku girmesin. benim bu konuda yaptigim bir tespit var...dogru yanlis tartisilir tabiki.sonucta ben cocuk sahibi biri degilim.

    gunumuz anneleri cok hirsli, hepsi kendi parasini kazanma ve kariyer yapma pesinde. cocuk dogduktan sonra, ya anneannelere yada bakicilara postalaniyor.tm gun boyunca anneanne veya bakici aman cocugun kalbi kirilmasin, cocuk bize emanet diyerek cocuk ne istiyorsa yapiyorlar.boylece cocuk var-yok nedit bilmiyor. ne uygun ne degil diye bir ayrim yapamiyor.yedigi onunde yemedigi arkasinda, istedigi tum oyuncaklar oyuncak kutusunda.

    anne gece isten yorgun argin geliyor, cocugu ozluyor, tum gun ayri kaldiklari icin aman cocugum uzulmesin diye bir vidan azabi icinde o da cocugun bir dedigini iki etmiyor.

    boyle yillar geciyor, ve ardindan 10-15 yasindaki cocuga laf anlatamadiklarindan, 15-18 yasindakilerin pabuc kadar dilleri oldugundan sikayet ediyorlar.bu kosullarda cok normal. sen her istedigini cocuga verirsen, tabiki o cocuga sonra laf anlatamazsin.

    neyse...konuyu cok uzattim ama uzun lafin kisasi cocuguna ne dogru ne yanlis ogretirsen, birebir ilgilenirsen, ektigini bicersin...ama dedigim gibi ben cocuk sahibi degilim. sadece arkadaslarimin ve kuzenlerimin cocuklarindan tum bu gozlemlerim. acikcasi onlari ve sorunlarini gordukce bende biraz cocuk yapmaktan korkuyorum.

    YanıtlaSil
  6. birşey diyeyimmi..bu saydıklarının hepsi çocuğun olduğunda masal oluyor :) bende hep böyle derdim. ama başa gelince hiçde o kadar şunu yapacağım bunu yapmayacağım demekle olmadığını anladım. şimdi bile senin tüm yapmayacaksın dediklerini fazlasıyla yapıyorsam anlaşılan benim daha çooook çekeceğim var :)

    YanıtlaSil
  7. beter olsun gercekten moda ve populer kultur yıllarca lıselı kız fantezisi ile cinsellık yasını 13-18 e dusurdu sımdıde dısneyler bu yas ıyıce dusurulor en son vogue bu iğrenc cekımlere ımza attı.moda dunyası ve medya pis ellerini cocuklar uzerınde ceksın

    YanıtlaSil
  8. en fazlası, daha fazlası, daha daha çok... diye diye bu durumda düzen.
    ben kimsenin her hangi biryere ayna tuttuğunu düşünmüyorum, tamamen karşılıklı besleniyorlar. tom dahiyane olduğunu iddia ettiği fikirleri adının verdiği güçle dayıyor ve aha bak sanatım bu diyip rengarenk bol photoshoplu minik kadınlar koyuyor, sokaklar bunlarla kaynıyor. disney 3 yaşındaki çocuğu subliminal mesajlarla her türlü etkisi altına alıyor... hangisi önce oluyor kısmı muamma. bir nevi tavuk-yumurta ilişkisi.
    cezanın sadece CR için işlemesi bile iğrenç. hala TF yalakalığı yapılması inanılır gibi değil. adam yıllardır kadınları aşağılamaktan başka bir şey yapmıyor. biliyorum modayı gayler yönetiyor ama bu adamın kadın müşterisi çok mu az. başımıza gelen her şeye kendimiz izin veriyoruz! bize az bile!!!

    YanıtlaSil
  9. Eline saglık zelis süper !

    YanıtlaSil
  10. NY Times in haberinin dogruluk payi var ancak asil seben Tom Ford sayisi degil.Cok cok yakin bir kaynaktan duyduk ki cocuklari cok ciddi uyusturucu problemleri yasiyor,bu nedenle NY tasinma acelesi ve klinik telaslari almis basini gitmekte ne yazik ki...

    YanıtlaSil
  11. üzüldüm bunu duyduğuma :( vladimir değilde julia nında olması şaşırttı beni. anlamıyorum bu kadar genç ve şanslı gençlerin böylesine kendilerini hiçe saymalarını :(

    YanıtlaSil
  12. modaya olan ilgim yok denecek kadar az. öyle dergi falan da takip etmem pek. ama bir sanatçı olma yolunda emin adımlarla ilerledğimi söyleyebilirim. bu yapılanın adına sanat mı deniyor? eğer öyleyse, eğer bu iğrençlik insanlara sanat adı altında gösteriliyorsa şu gün şu dakika okulumu, yaptığım tüm işi bırakıyorum. neredeyse bir yıl olmuş sanırım olay olalı ve ben daha yeni gördüm. şuna şükrediyorum; iyi ki bu dergilerle falan ilgilenmiyorum. ayrıca sorulması gereken başka bir soru daha: bu çocuklar henüz 6 yaşında. aileleri nasıl bir mantıktalar ki çocuklarının birer sex objesi olarak lanse edilmesine izin verdiler? dünya nereye gidiyor, napıyor hiç anlamıyorum gerçekten...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Herhangi bir hakaret ve küfür içeren hiçbir yorum yayınlanmayacaktır.

Düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi benimle paylaşmanızdan mutluluk duyarım.