TÜRK MODASEVERİN ALIŞVERİŞ PROFİLİ

 
Bana 1 adet Marc Jacobs Clutch'a maloldu ama aldığım cevaplar buna değdi doğrusu. Moda bloglarını takip eden ve okuyan sizlerin cevaplarından yola çıkarak renkli bir profil çıktı ortaya. Bizler modaya meraklı insanlarız. Yani markaların gözünde bilinçli tüketici grubuna giriyoruz. O zaman pekala 210 modaseverle yapılan ankete göre diyebilirim.

210 kişi üzerinde yapılan ankete göre ;

Alışveriş için harcayacağımız 3.000 lirayı tek kalemde bitireceğimize çeşitliliği tercih ediyoruz. İndirimler ve outletler fazla ilgimizi çekmiyor. İnternetten alışveriş popüler değil. Daha çok birçok markanın satıldığı büyük mağazaları tercih ediyoruz.



3.000 bin lirayı harcamak için en çok gitmek istenen mağazalar ilk başta BEYMEN. Ardından az bir farkla ZARA geliyor. Diğer tercih edilen mağazalar ise sırasıyla

IPEKYOL
TWİST
ve
NINE WEST

3.000 liramızı harcamak için aklımıza gelenler sırasıyla ;

1. Ayakkabı
2. Çanta
3. Giyim
4. İç Çamaşır
5. Kozmetik
6. Aksesuar
7. Ev Dekorasyon




3.000 liramızı harcamak için akla gelen ilk marka CHANEL. CHANEL'den herhangi bir parça olabilir. Ama özellikle çoğunluk CHANEL 2.55 çanta saplantılı :) Çantada diğer takıntımız ise MULBERRY Alexa. LOUIS VUITTON ve HERMES'in fazla rağbet görmemesine doğrusu çok şaşırdım.



Ayakkabı markasında en çok CHRISTIAN LOUBOUTIN'e sahip olmak isteniyor. Bu konuda açık ara bir liderliğe sahip. Louboutin'den sonra MARC JACOBS geliyor.



Sadece giyim kuşam için harcamak isteyenlerin ilk marka tercihi BURBERRY. Klasik trençkotlar ve deri ceketler için akla gelen ilk marka. Hemde açık ara farkla.

İç giyimde ilk tercih edilen marka AGENT PROVOCATEUR.

Kozmetikde DIOR lider.

Aksesuarda il akla gelen gözlük. D&G ve TOM FORD marka tercih ediliyor. Bir diğer gözde aksesuar ise eşarp. Bunda da ilk tercih HERMES.



Türk modacılarda ilk 3 tercihimiz.: OZGUR MASUR, BURCU KURU ve BURÇE BEKREK.

Katılımları için tüm okuyucularıma teşekkür ederim.

Yorumlar

  1. tuh içimden bir ses o clutch benim olacak diyordu :)
    çantada dior olmamasına da ben çok şaşırdım doğrusu. :)
    güzel givewaylarinin devamını bekliyoruz moda ve sosyetecim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Çok iyi bir analiz olmuş bu :) LV'a artık pek rağbet olmaması gerçeğini çakmasını her yerde herkeste görmek olabilir, insanlar bıkıyor bi yerden sonra

    YanıtlaSil
  3. zevkli bir grup olmuşuz sanki, ne güzel:)

    YanıtlaSil
  4. 3000tlye birkin olmazda ondan yazmadık :) varsa allalıım yani :)
    xoxo

    YanıtlaSil
  5. aaa öyle deme ama..isteyen üstüne eklerdi yine almak isterdi. :)

    YanıtlaSil
  6. cok eglencelı bir post olmus ama ne kdr saglıklı tartısılır zira ozgur masur burcu kuru ve burce bekrek sonucu ankete katılanların blogları takip eden 20-30 yas arası cok kucuk bır kıtle oldugunu gosterıyor. bu kesım de maalesef 3bın lıra parayı bır seferde alıverıse harcayamayan bır kesım ama yıne de sonuclar sevındırıcı daha da ıyı olması dılegıyle:)

    YanıtlaSil
  7. haklısın annemineli küçük bir kitle ama haberde özellikle belirttiğim gibi modaya meraklı bilinçli bir kitle bu. sokaktakine sorsan hala cemil ipekçi çıkacağından şüphem yok :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Herhangi bir hakaret ve küfür içeren hiçbir yorum yayınlanmayacaktır.

Düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi benimle paylaşmanızdan mutluluk duyarım.