Nasıl bir hayalkırıklığı içindeyim dostlar anlatamam. Allahtan blogum ve sizler varsınız da üzüntümü de kızgınlığımı da buraya akıtmak bünyeme ilaç gibi geliyor.
Olay şudur. Dün akşam twitter 'da Tuba Ünsal bir davete giderken elbisesinin resmini çekip takipçileriyle paylaşıyor. Elbisesinin görselleri üstte. Tabi elbiseye ayılıp bayılıyorum çünkü elbiseyi tanıyorum. Jessica Biel 'in daha geçtiğimiz aylarda giydiği ve günün şıkı seçtiğim Giambattista Valli 'nin başka bir rengi diye düşünüyorum. Tam çok yakışmış bu Valli 'yi çok beğenmiştim diyecektim ki instagram linkine bakıyorum bir de ne göreyim ?! Elbisenin markasını @Zeynep Tosun yazmış.
Tabi durur muyum hiç ?! Hemen tivitte de instagram 'da da elbisenin benzerliğine değiniyorum. Instagram 'da Tuba Ünsal 'dan şöyle bir cevap geliyor ; "Bu Zeynep'in koleksiyonu değil kendine yaptığı elbise" Tabi sonra ben de cevap veriyorum ama bir kaç saat sonra verdiğim cevapların hepsi toz oluyor !
Elbiselerin detaylardaki benzerliği bariz ortada. Tek tek değinmeye bile gerek duymuyorum. Tuba Ünsal 'ın verdiği cevabı ise katiyetle anlamadım. Belki aranızda anlayanlarınız olur da beni bir zahmet aydınlatır. Bir tasarımcının koleksiyonunda olmasa da kendisine yaptığı elbise ne demektir ? Bir tasarımcı çakma bir tasarım nasıl yapabilir ? Bir tasarımcı bu çakmayı kendine yaptıysa bu çakmanın bir ünlünün üstünde ne işi vardır ? Peki Tuba Ünsal giydikten sonra Zeynep Tosun Shop 'un elbiseyi tivit atıp sahiplenmesi dolayısıyla satışını ya da isterseniz dikimini yapabilirim mi demek oluyor ?
Bu sabah tivit takipçilerimden biri Hakan Öztürk 'ün 14 kasım tarihli tivitini göndermiş. Açıyorum bakıyorum ki bu ay içinde kopya elbise bizzat tasarımcısının (!) üstünde ! Yahu koskoca Zeynep Tosun dedim yere göğe sığdıramadım, Londra koleksiyonlarıyla göğsümü kabarttım, IFW 'in en başarılı koleksiyonu dedim ama bu nedir Allahınızı severseniz söyleyin bana !
Bir de işin cesaret edebilme boyutu var. Daha 2 ay önce dünyaca ünlü bir isim bu elbiseyi giymiş her yerde her köşede görselleri mevcut. İnsanın modaya bir gıdım ilgisinin bile olması benzerliği anlayabilmeye yeterli. Zaten kendin giymişin hatayı yapmışın bir de ünlü birine daha giydirmek nasıl bir cesarettir nasıl bir kendine güvenmektir sorarım size ?!
Elbette moda sektöründe bir arpa boy yol alamayız ! Kopyacılık, çakmacılık, esintilik hücrelerimize işlemişken IFW 'imiz varmış Vög'ümüz varmış kime yarar neye yarar ?!
Görsel Kaynaklar : Tuba Ünsal/Twitter, Hakan Öztürk/Twitter
* Bu post/konu ©ModaVeSosyete 'ye aittir. Blog ismi ya da linki olmadan başka bir yerde kullanılamaz. Aksi taktirde yasal işlemlere başvurulacaktır.
bu ara bütün ünlülerimizde tasarım elbiselerin çakmalarını yapıp/yaptırıp/diktirip giyme modası başladı.. Eda Taşpınar, Deniz Berdan falan sürekli aynı şeyi yapıyor.. paraları yok heralde garibanların..:-)))
YanıtlaSilzaten geçen hafta o elbise, Akmerkez Zeynep Tosun mağazısının vitrininde arz-ı endam ediyordu.
YanıtlaSilPelin'im ben bu posta döşenicem uzun uzun google hesabımla ama şimdi vaktim yok,bişiy yazmasam da çatlayacağım:))) O yüzden hemen iki dakkacık zaman ayırıverdim:) Şimdi pelin'im olay şöyle gelişti zaar!!!:) Zeynep Tosun Valli elbiseyi çok beğendi,alıp giymek istedi amma!!! parası yok veya parasına kıyamadı!!:) Ben dedi kendime aynısından dikivereyim:)) Dikti giydi,sonra Tuba ünsal'da gördü valli'yi tüh dedi ben de parama kıyamıyorum ne olcak şimdi? Zeynep Tosun dedi kolayı var ben dikerim sana tubacım:) Tuba dediki hayy yaşa!!! Zeynep. Sorarlarsa,valli çakması derlerse ben de derim ki biz kendi aramızda diktik(!) koleksiyonla ilgisi yok,şahsımıza özel bir durum bu. Zeynep de dediki evet öyle dersin iyi olur. Modacıysam bir elbiseyi beğenip de dikememmi dedi. Tuba da tabi canıımm!! Kim karışır dedi!! Olay bu bence pelin'im:) öperim daha yazcam sonra yine!! Gamzeee:))
YanıtlaSilO elbise Zeynep Tosun hazır giyim koleksiyonunda yok. Muhtemelen "kendi" bir gece için giymek üzere, ekibiyle daha önceki couture'lerinin benzeri olan bir elbise yaptı. Kaldı ki Zeynep'in bu tarz elbiseleri son üç senedir couture koleksiyonunda var. Hatta geçen sezon Vogue'da Sertab Erener çekiminde kullanılmıştı. Sizce Zeynep Tosun, Hürriyet eklere bile çıkan bu elbiseden habersiz midir? Haber yapmak için biraz da alt yapı çalışması yapsaydınız keşke
YanıtlaSilkoleksiyonda yok ama mağazasının vitrinine konmuş hatta yetmemiş bir ünlüye bile giydirilmiş. açıklamanız ise baştan sona manasız ! herşey ortada daha neyin alt yapısı ?! sanırım yorumunuzun bir üst level ı da Valli Tosun 'dan esinlenmiş olacak !Bekliyorum !
Silahahahahaha :)) senden korkuyorum artık pelin :) koskoca zeynep tosuna adsız koduyla yorum yaptırdın ahahah :)) hayır bu adsızın saçmalığına başka mana bulamıyorum da :)) zeynep tosunun bu elbiseden haberi yokmuy muş muş.. yokmuş demek ki kardeşim! veya varmış ta tınmamış yapmış, dikmiş işte aynısını ne alt yapısından bahsediyosun? emek hırsızlığını yaparken hangi ruh halindeydi onu mu araştıracak kadın? kimse kusura bakmasın, koleksiyonu (ben ve benim gibi birçok kişi için)dünya paraya satılan, işini, adını, herşeyini bu işe borçlu olan bi insan işini hırsızlıkla üzerinden yapıyorsa o yerden yere vurulmayı hakediyor! sen sıradan bir terzi olsan git dik elbisenin aynısını.. hatta o zaman bravo aynısını dikmişsin deriz ama sen tasarımcıysan kusura bakma gidip bir başka tasarımcının elbisesinin birebir taklit edemezsin! edersen başına bunlar gelir!
SilTuba Ünsal böyle çakma bir elbise giyerek kezbanlığını ilan etmiş bulunuyor. Bir Eda Taşpınardan farksız şu durumda. Artık şöyle stil sahibiyim, böyle tarzım diye dolaşmaz ortalarda inş. :)
YanıtlaSilTua Ünsal iyi bir model olabilir ama bana göre her daim Kezban'dı zaten hem de en cahilinden. Bir defa twitter'da Peline yazdığı cevap Özürü kabahatinden büyük durumuna örnek. Kendine dikti. Ben olsam açıklama bile yapmam ve hemen Zeynep Tosun arkadaşımla anında iletişime geçer konuyu uzmanına pas ederdim. Bir de Pelinin yazdığı diğer twitleri silmesi de durumun kendilerince ne kadar VAHİM olduğunu göstermiyor mu?
Silay ciddi ciddi çakmasını dikiyor, giyiyor giydiriyor, vitrinlere koyuyor... sonra da dikkate alınmayışının sebebini türk modacı oluşuna yoruyor.. şaka gibi ya.
YanıtlaSilBu yorum gibi düşünüyorum,adsız benden önce yazmış :)
Silflash flash flash :) bu nasıl bir genişliktir, tasarımcı kelimesinin anlamı değişir sözlükte, sana da helal olsun, fena araştırmışsın ;)
YanıtlaSilCok normal Pelin
YanıtlaSilKac kisi destek verdi burdan E.T.'ye D.B.'ye. Kac kisi ohhh iyi yapmissin az yapmissin biraz daha yap dedi. O kadar para verilip alinmaz, ben diktim oldu dedi. Demek ki mantalite bu. Normallestirilmis, icsellestirilmis bir gudu bu. En azindan Turk moda sektorunde.
Ben sahsen hem Vogue'un kosesinde hem medyada yakindan takip ettim Zeynep Tosun'u ve emeklerine karsi her seferinde bravo dedim. Ozellikle defile surecinde. Ama su anda anliyorum ki cok da bir fark yokmus.
Bosuna uzulmusuz Londra Moda Haftasi'na beraber katildilar, yazik oldu Zeynep Tosun'un profesyonelligine diye.
Saatlerini, gunlerini, aylarini verdigi koleksiyonu benzeri bir hirsizlikla heba edildiginde umarim sizlanmayacaktir.
Men dakka dukka.
Zeynep T.
mantalite
SilSeni canı gönülden tebrik ediyorum bir kere daha moda bilgini konuşturduğun için,senden hakikaten bişey kaçmaz:))
YanıtlaSilYeni nesil genc modacilara nasilda örneksin Zeynep Tosun. Birde tipkisinin aynisini diktirmis...hani birazcik andirsa, benzese neyse ilham deyip gecisdirilir, ama bu hakikaten türk moda sektörü adina cok rezil ve üzücü bir durum :((
YanıtlaSilZeynep Tosun gözümden nasil düstü anlatamam.
YanıtlaSilNeden Türkiyeden bir moda devi çikmiyor? çünkü hepsi çakmaci, hepsi kendini rezil ediyor. Utanmasalar onlar bizden esinleniyorlar diyecekler, yazik çok yazik Zeynep Tosun.
ey tuba ünsal; hadi utanmadan çakma elbise giydin, bari içine askılı dantelli sütyen takmasaydın
YanıtlaSilZeynep Tosun kendine tasarımcı demesin lütfen. Şu yaptığıyla mahalle terzisinden farkı yok. Mahalle terzilerine daha çok saygı duyarım en azından kendilerini tasarımcı olarak nitelendirmiyorlar terzilik mesleğini icra ediyorlar.
YanıtlaSilTosun gibi bir Valli çakmamız olmuş hakikaten... Tül kısımları evindeki eskimiş perdeden mi alıp koymuş nedir?
YanıtlaSilmesleği ciddi anlamda tasarımcı olan biri bunu yapıyorsa deniz berdan gibilere laf edemeyiz Allah çarpar:) şaka gibi buna artık" modada böyle bir tarz var kesim var yok model var da kimsenin tekelinde değil bunu bir çok tasarımcı kullabilir" gibi bahanelerin arkasına saklanılmayacak kadar copy paste durumu var burada. ama ayıp valla ayıp. insanları resmen aptal yerine koyuyolar. internet denilen şey var ve herşeyi artık saniyesinde öğreniyoruz. buna rağmen böyle bir şeye cesaret needen geliyor merak ediyorum. o zaman her mahallede bir tasarımcı yaşıyor diyebiliriz. mahalle terzisi deyip o kişileri basite indirgememek lazım. aslında her biri birer zeynep tosun. hepimiz gidip çok beğendiğimiz ama alamadığımız elbiselerin çakmalarını yaptırabiliriz ama bizim adımız tasarımcı değil, modaya yön veren kimliklerimiz yok.
YanıtlaSilsanırım biz uzun süre kopyacılıktan kurtulamayacağız. eğitim çok önemliymiş bunu bir kez daha anladım. ilkokuldan itibaren ders çalışmak yerine kafa yorup nasıl kopya çekebilirim diyen bir nesilden elbette bu tür örnekler çıkacak. haliyle 7 sinde neyse 70 ndede o olur.
bu arada ellerine aklına bilgine sağlık pelincim sayende bir nebze olsun aptal yerine konulmaktan kurtuluyoruz:)
sevgili ev hanımı bloggerım. sende bir şey bilmiyosun. zaten atyapında yok. niye kendini boş yere hırpalıyorsun ki. bak ben çok üzülüyordum ZT ye DB ile Londra'da aynı sahneye çıktı diye ama demek ki çok üzülmemek lazımmış. İkisi de zaten aynı podyumun yolcusuymuş. sende bir şey bildiği sanıp sonradan bir sürü kişi tarafından kaynak gösterilmeden kullanılan nokta atışı postlar yapıyorsun ya ne diyim sana. hadi sen git elinin hamuru ile hamur yoğurmaya devam et. bu arada birazda moda kitabı falan oku ki altyapın gelişsin ki hiç bir Türk bloğunda yer almayan markaları bize tanıtabil :)) Allah iyiliğini vermesin emi Pelin:)))))
YanıtlaSilHadii elbisenin rengi, tüyü, danteli yakası hoşuna gitti diyelim.
YanıtlaSilBu kısımları farklı farklı tasarımlarında kullan, modada hiçbirşey kimsenin tekelinde degil!!
Ama bire bir aynısı olmaz, olamaz.
Alamayacak biridir, çok beğenir diktirir anlarım, ama gögsünü gere gere üstüne etiket koymayı vitrine asmayı aklım almıyor.
Bunu yapıyorsan kendine TERZİ de tasarımcı degil...
Ayrıca kibarlığınız ve seviyenizi koruyarak kişilik haklarını ihlal etmeden yazdığınız yazılarınızı keyifle takip ediyoruz helal olsun.
Eda' yi bile sollar bu haber ama nasil cesaret etmis ben hiccc anlamadim?
YanıtlaSilİstanbul moda haftasına bırak gitmeyi takip bile etmedim bu sefer. He bir iki bakmışlığım var şimdi yalan söylemeyeyim ama sonuç yine benzer görününce hiiiiiç gerisini sallamadım :))
YanıtlaSilŞakşakçılardan gına geldi artık! Tasarım çalmanın yeri ve zamanı vardır. Ben çok beğenirim kuzenimin yada arkadaşımın düğününde benzerini diktirir giyerim. Bunu göz önünde olan hele ben tasarımcıyım diye dolanan kimse yapamaz diye diyeee dilimde tüy bitti! :) Zeynep Tosun bana göre son nokta artık kimse geçemez şu durumu gerçekten büyük pot! He keşke ilk Zeynep Tosun yapsaymışta ayılıp bayılsaymışım elbiseye orjinalinden daha çok sevdiğim kesin.
Zeynoo'ya katılıyorum "Bunu yapıyorsan kendine TERZİ de tasarımcı degil" Burada bir çok kişi terzi olmakla tasarımcı olmayı karıştırıyor, Polyanna gibi destekliyor. o çok destekleyenlerin ofisinde kendi yaptıkları projenin aynısını farklı renklerle, fikrini bir farkla sunsun iş arkadaşı bakalım o zaman nasıl cırlıyorlar. Daha bir çok kadın kendiyle özdeşleştirdiği bir saç modelini, ojesini, makyajını bile bir arkadaşında gördüğü zaman beni taklit ediyor diye içten içe sinir oluyor, iş ortada olan bir tasarıma, düşünceye gelince niye bu değişiyor anlamıyorum.
Haklısın yani valla bende sinirlendim artık bir şey bile diyemiyorum :) Hele o destekleyenleri gördükçe daha çok çıldırıyorum. Zeynep Tosun yahu konuştuğumuz kişi! Bunu karl lagerfeld falan yapsa adamı ülkeden bile sınır dışı ederler burada kalkmışlar savunuyorlar birde :))
birde cool havalarda gezinirler.tugba da once zeynebin yerine zeynep in yazmayi ogrensinde sonra marjinal takilsin.
YanıtlaSilOnun öğrenmesi gereken o kadaaarrrrr çok şey var ki, imla kurallarına gelene kadaarrr...
SilKatiliyorum. "Zeynebin" yazisini gorunce urperdim.
SilPelin cok bomba bir haber yapmissin tebrik ederim. Bir modacinin bu kadar gevsek davrsnabilmesi cok uzucu. Ama asil uzucu olan Turk moda severlerin ve otoritelerinin Boyle bir saklabsnliga izin verip bunu bir norm gibi gostermesi!!! Daha cooook uzulurler neden Turkiye bir yerlere gelemiyo diye!! Peki o Tuba Unsal'in civik cevabi ne? "kendi" ne yapmis diye? Bir gulen surat koymus sonuna!!! Bu kadar mi senin kulturun gormuslugun???
YanıtlaSilCok komik ve aci gercekten!!
Velevki ismini niye artik kullanmiyosun bilmiyorum kacirdim bi sekilde vallahi huysuzsun ve cok komiksin koptum Biell 'lerden Cesika lafina koptum hahaaaa haaaa haaaa:)))
YanıtlaSilDsquard2 nin son runway gorsellerine bakarsaniz z.t. Nun defilesind kullandigi sapkalarla aradaki bnzerligi gorebilirsinz
YanıtlaSilben de 2013 ilkbahar/yaz koleksiyonundaki şapkaları görünce hemen şunu anımsamıştım: http://www.style.com/fashionshows/detail/F2006RTW-BALENCIA
YanıtlaSilYaptığım tasarım hırsızlığı olacak, savunanım da tuba ünsal... En yakın meyhanede alkole veririm kendimi. Günün bomba haberi kulisler inliyor diyorum Pelin Hanım tebrikler!
YanıtlaSilböyle giderse her hafta 'haftanın çakması' diye bi bölüm yapman farz olucak :/
YanıtlaSilBu neyin kafasidir diyebiliyorum sadece..yazik ya sanat bunun neresinde acaba.hakkaten neyin kafasi buuu????
YanıtlaSilhttp://fashiongonerogue.com/elena-perminova-couture-eric-guillemain-in-instyle-russia/#more-122985 BU ÇEKİMİ GÖRMENİ İSTEDİM PELİN:)
YanıtlaSilBen halen çözemedim bu işi.Ben bu işteki cesareti de anlayamadım. Hadi Tub'nın hatırına diktirdin bu elbiseyi de, kendin neden giydin?? Bilmiyor mu tepki alacağını? Herşey bana mübah mı psikolojisi bu? Terzi isen bunu yapabilirsin. Yollıcan Valli'nin PR e-mailine bu image'ı bakın ondan sonra neler oluyor?
YanıtlaSilBence Tuba Unsal in Giambattista ya parasi yetmemis Zeynep T ye " banada yap" yorumu hafif kalmis.Yeni yaptiklarini sanmiyorum cunku bunuda almiyim nasilsa ben reklamini yapiyorum Zeynep T nin giydigini bir kerede ben giyiyim demistir :))twitterada yazarsam ooh alan memnun veren memnun.Tabi artik Pelinimiz var bunu unutmus bide ukalaca cevap vermis bu Zeynep in kendinin diye,ee tamam bizde onu diyoruz iste.Zeynep in kendine yaptigi Giambattisra Valli cakmasi elbiseyi bide sen giymissin.Cok komik gercekten !
YanıtlaSilHurrıyette bu haber var!:)
YanıtlaSilSunu da gormus olduk ki bir elbiseye ikinci bir designer eli degince , daha sik oluyor , dantel daha yumusak elbiseyi daha gostermis , satenden gecilen kusak daha sik durmus , rengi de cok guzel secilmis , ayrica TU guzel tasimis , simdi hakkini yemeyelim , he o sutyen yerine Zeki Trikonun gecen kis sezonunda cok guzel iccamasirlari vardi , onlardan giyilse cok guzel tamamlanirdi kanimca...Ben sahsen cakmasini alirdim...satiliyorsa gidip alayim hatta?
YanıtlaSilZeynep Tosun evet milli gururumuzdu, Londra'da tanıdıkları cevresi sayesinde bişeyler yaptı dedikodularına kulak tıkamıstık ama BU NE?
YanıtlaSilÖzgün dedik, kendine ait bi tarzı var dedik ama bu olayı sıfatı gerçekten TASARIMCI olan birine yakıstıramadım. Olayın özü şu bence, gozumuze soka soka bunu yapma cesaretini gosteren kişi kimbilir daha neler yapıyor? Heralde Giambattista Valli'nin bu tasarımını sadece kendi bildigini sanmıs, yazık..
O zaman birebir GV cakması yapan bi insanın önü Burberry şapka arkası Balenciaga visordan bozma, bedeni de Mary Katrantzou mirror efekten "İLHAM ALMIŞ" olmasında yanılmamıs oluyorum!!!!
http://4.bp.blogspot.com/-pgK_6XDxb0c/UFb3GcbtlhI/AAAAAAAAEaQ/F_NBDtvvFEE/s1600/Zeynep-Tosun-LFW-ss13-vauxhall-fashion-scout-16.jpg
Çiğdem
Ya bu elbiseden var mıdır hala Akmerkez butikte kalmış mıdır
YanıtlaSilbir elbisenin üzerine bu kadar yorum yapıldıysa o elbise ister Giambattista olsun ister Zeynep Tosun, amacına ulaşmıştır :)
YanıtlaSilNe alakası var şimdi? Çakmacı Zeynep Tosun olarak amacına ulaşır ulaşsa ulaşsa.
Sil"Good artists barrow, great artists steal." ;)
YanıtlaSilsize şaşırmadım desem ?? nedeni ortada zeynep tosun londrada defile yapsada asla milli gururmuz olamadı çünkü özgün dediğimiz hanımefendi gerçekten de tabiki özgün değil koleksiyonlarına geniş açıyla bakarsanız zatn bolca yeni tasarımcılardan esinlenildiği görülmüş!!! ben şaşırmadm doğrusu
YanıtlaSilMadem Zeynep Tosundan bahsediyoruz benim bi suredir aklimda olan bi benzerlik var. Bloglarda epey begendigim bir bileklik var, ama cok da tanidik geliyor ve nereden hatirladigimi bulamiyordum. Gecenlerde Hermes magazasini gezerken buldum. Ne dusundugunuzu merak ediyorum.
YanıtlaSilBu Zeynep Tosun bilekligi
http://ondagordum.files.wordpress.com/2011/08/ondagordum__zeynep_tosun_enmoda_bileklik1.jpg
Bu da Hermes
http://usa.hermes.com/jewelry/leather-jewelry/bracelets/black/rivale-19177.html
http://www.kadinvekadin.net/galeri/unlu-yildizlarin-son-trendi-hermes-bileklik/1
Bence ciddi bir benzerlik var. Ancak moda bloglarinda bu benzerlige deginildigini gormedim. Acaba nedeni sadece bana oyle gelmesi mi yoksa asagida linklerde gorebileceginiz gibi bir cok bloggerin bu bileklige sahip olmasi mi?
Blog kombinlerinde Zeynep Tosun bileklik
http://www.fashionbysiu.com/etiket/zeynep-tosun
http://goncaninsepeti.blogspot.com/2012/04/zeynep-tosun-bilekligim-ve-baharlk.html
http://3.bp.blogspot.com/-nQtIEjftI6E/UJGUcXXYcTI/AAAAAAAAFnw/guw2O3-GWmE/s1600/blackarmyjacket12.JPG
http://goncaninsepeti.blogspot.com/2011_08_01_archive.html
http://1.bp.blogspot.com/-O8ud5mG-5lM/TkU4f7zXtpI/AAAAAAAAAmc/8wdhE_iesBU/s1600/IMG_4254.JPG
http://imfashion.com.tr/haftanin-stil-onerisi-20/
TK
Ya zaten bu sallanan daire Hermes'in en klasik çizgisidir. Her sene revive eder .Bunu zaten Zeynep Tosun tasarımı diye bloglayan veya yazan editörün ayıbı bu ZT'dan evvel. Biri yedirmeye çalışıyor, öteki yiyor.
SilLütfen su lınke bır bakın http://goncaninsepeti.blogspot.com/2011/08/enmoda-alsverisim-ve-digerleri.html
SilBence Hermes Zeynep Tosun'dan esinlenmiştir bu bilekliğin modelinde. Allahın halkası sadece Hermese mahsus değil ki canııımm , aaaaaa!!! :-))
SilKesinnnn, dünkü bebe hermes yani kim ki kossskoca Zeynep Tosun yanında esamesi okunmaz. Hermes miş pıh!
SilZeynep Tosunun bunu hep yaptıgını bılıyoruz zaten
Silhttp://www.lateybirdy.com/2011/07/zeynep-tosun-i-did-not-like-this.html
Pelincim Hurriyetin yaptigindan sonra `* Bu post/konu ©ModaVeSosyete 'ye aittir. Blog ismi ya da linki olmadan başka bir yerde kullanılamaz. Aksi taktirde yasal işlemlere başvurulacaktır.` ibareni hayata gecirmeni bekliyoruz. Yasal islem baslatmayi dusunuyor musun yoksa o uyari bir anlami olmadan orada duracak mi bundan sonra? Haberi internete gece 24.00te girdiler. Avukat lazimsa yardimci olabilirim. Emsal olusturabilmek adina.
YanıtlaSilTellioğlu marka/patent ihlalinde bir numara.
SilKesinlikle katiliyorum, hürriyetdeki haber kaynaksiz!!!
SilLütfen mailimden bana ulaşabilir misin ? modavesosyete@gmail.com
Silne kadar ironik.... bir kaç gün önce ZT'den emeğin kutsallığına dair bir tirad okumuştum bu sayfalarda.... bu blogda kutsal olan tek şey var: pelin hanımın emeği.... ZT'ler TU'lar, bence bu toplumun, her nedense gözümüze sokulan, kifayetsiz muhteris kitlesinin düşünüş yapısındaki gelip geçici, kendi içinde çelişkili, içi/altı/sağı/solu boş, temelsiz, saygısız, riyakar, (yazdıkça sıfatların tonu ağırlaşıyor, en iyisi susmak) bulduğum negatif tüm değerlerinin temsilcisi gibi.... blogger ev hanımı pelin hanımcım: iyi ki varsınız....
YanıtlaSilss
Moda ikoniçesi Tuba???? Yesinler onu, hiç bir zaman ne modelliğini, ne mankenliğini, ne oyunculuğunu ne de hayat tarzını sevmediğim, şımarık bir insan. Otursun da çocuğuyla ilgilensin. Geçen gazetede yazıyordu. Çocuğuyla ilgilenmiyor diyenlere inat almış kızını kıstırmış beline Victoria Beckham sanıyorlar ya kendilerini, çok akıllı ya gitmiş popüler bir semte orda da çekilmiş fotoğrafı. Her neyse konuyla alakasız ama kabahatleri özrülerini de geçmiş bunların Pelin hanımcım.
YanıtlaSilBen Zeynep Tosun'u çok severim-dim yıkıldım şu an:(((( Onun bunu yapacağını hiiiç beklemezdim. Tamam beğenmiştir, kendisine aynısını diker ama bunu üzerine Zeynep Tosun etiketi basıp mağazalarda satışa çıkarmaz ya da popüler bir mankenin üzerinde twittera da konulmaz yani.
YanıtlaSilPelin seni bir kez daha ayakta alkışlıyorum, şapka çıkarıyorum. Engin moda bilginden korkulur. Helal olsun sana. Çok dikkatlisin, çok güzel araştırıyrosun, dünyayı takiptesin hem de onca işinin arasında.
Hürriyet Kelebek'e sıkı bir dava geliyor desenize!
YanıtlaSilBir de her hakki saklidir demisler!
SilSaklıdır tabii, çaldın mı iyi gizlemen lazım yoksa böyle Zeynep Tosun gibi afişe olmak var işin ucunda :))))
SilHurriyet'teki habere baktim da, resimler farkli, davette cekilmis. Yazida birebir eslesme yoksa uzulerek soyluyorum intihal davasi cikmaz bundan malesef. Ornegin akademide bilgi olarak kamulasmis bir konu uzerinde, yepyeni bir bulus da olsa, kendi ozel cumlelerinizi kullanmak intihal sayilmiyor, haber icin cok farkli olacagini sanmam. Ustelik Hurriyet yazarlari fazla bir bilgi de vermisler. Kolayca resim kaynagi kimse (magazin muhabiri mesela) haber kaynagimiz da odur diyebilirler. Bu dava simdi degil, hangi gazeteden oldugunu unuttugum birileri eski bir postunuzu tipatip aynen bastiginda acilmaliydi.
Silhayır. maalesef :(
Silçalıntı olarak için Pelin'in yazısını noktasına virgülüne geçirmiş olmaları gerek. ya da çok belirgin kopyalanmış olması gerek.
'haber' tüm dünyada böyle birşeydir kaynaktan kaynağa geçer. bir yerden öğrenirsiniz, öğrendiğinizi kendi anlatımınızla ve cümlelerinizle sıfırdan bir haber yaparsınız. blog da böyle birşeydir mesela, bir ürünün çıkacağını bir web sitesinde okursunuz. ve blog'unuz varsa okuyucularınıza bu ürünün çıkacağını pek tabii olarak kendi ağzınızdan haber vermeniz bir çalıntı değildir.
kaldı ki tamamen varsayım üzerine konuşuyoruz, belki de Hürriyet'in haber değerinin farkına varması bu blogdan değil de kendi bünyelerindeki bir moda editörünün, ya da bilen birinin kendisinin farkına varmasıyla da olabilir. ki Hürriyet gibi büyük bir gazetede bilir kişilerin olması kadar da doğal birşey yoktur.
yani dava konusu olacak bir husus yok burada aslında, Esin A yukarıda konuyu doğru özetlemiş
Pelin'den bir yorum alamadik?
SilTwitter çıktı, facebook çıktı,bloglar var bilgili ve akıllı bloggerlar var, sosyal medyanın tavan yaptığı dönemler. Mertlik bozuldu:)) Bazı insanlar çok daha dikkatli olmalı artık. Herkes her şeyi yemez. Ama ben Zeynep Tosun'dan hiç beklemezdim. Şoklardayım. Yukarıdaki bileklik örnekleri de ayrıca şaşırttı:((
YanıtlaSilKeşke bu konuyu Londra Moda Haftası organizatörleri de öğrenebilse, yurtdışındaki dergilerde ya da yabancı bloglarda da haber olsa. Erdem, Christopher Kane, Tom Ford gibi isimlerle aynı organizasyonda yer bul sen sonra da gel aynı seviyedeki bir tasarımcının çakmasını yap ve utanmadan giy, giydir. Olacak iş değil, her şeyden önce kendi yaptığı işe saygısı yokmuş Zeynep Tosun'un. Gerçekten üzüldüm; DB bile daha az esinlenmişti (!)
YanıtlaSilbence konu çok abartılmış.
YanıtlaSil@ Dipsizkuyu ne abartılmış pardon? Abartılacak tabii, Zeynep Tosun'dan bahsediyoruz, TR'nin medar-ı iftiharı boru değil afedersin yapmamalıydı, olmamalıydı.Dünkü ikoncanlardan bozma orta çıkan modacılardan değil kendisi yani. Kendisi için de diktiyse GV esinlenmesi olduğunu belirtecekti.
SilValla kusura bakmasınlar ama bir Victoria Beckham kadar olamadı modacılarımız hem de modanın eğitimini, alasını aldıkları halde. VB tasarımlarda bile bir esinlenmeye henüz rastlamadık.
Meryem'e katılıyorum.
SilBen de dipsizkuyu'ya katılıyorum. Yani tamam kötü bir şey de... Yaptığı ayıp, yakışmıyor ona ama dünyanın en büyük ayıbı da değil yani. Böyle şok olmak, isyan bayrağı çekmek, çalkalanmak.. Amaaaan
SilArya
Meryemcim VB 'nin ilk zamanlarındaki Roland Mouret kimliğini unutmayalım ;) Ama ne zaman RM esintisini azalttı o zaman kendini buldu
SilModa, tasarım ve dahi sanat sonuçta "abartı" değil midir?
SilMerhaba Pelincim siteni uzun zamandır çok çok hoşuma giderek takip ediyorum. Hem bu konu hemde yorumlar çok ilgi çekici. Pelin eğer Zeynep Tosun yaptığın postun, aslında onun için ne kadar değerli olduğunu anlayabilirse sana bundan sonraki başarılarında teşekkür etmeli.
SilBana göre bir tasarımcı özgünlükle eşdeğerdir. Tasarımcıyı takip edenler ise onun üstünlüğünü kabul edip beğenisini dile getirenlerdir. Bence burada emek hırsızlığından çok Zeynep Tosunun mağlubiyetini kabullenişini görüyoruz. Bence asıl üzücü olan Zeynep Tosun gibi bir modacının kendine olan güven eksikliğidir. Bu nedenle ben Zeynep Tosunu gayet insancıl bir hata yaptığını düşünüyorum. Umarım kendi özgün tasarımlarına bakıp hiçte yabana atılmayacak bir yetenek olduğunu tekrar hatırlar. Yoksa oda bir takipçiden ötesi olamaz.
http://benimgibivarmi.blogspot.com/
Bende atıla katıla gülüyorum bir İsmail Türütmüşçesine katılıyorum, ama Zeynep Tosun'a
Silba ba ba . tabirlere bak. ben de gülüyordum da senin bu yorumunu okuyana değin. sonra espriden içim bi soldu, tatsız geldi
Silkesinlikle ! abartmak ve suyunun suyunu da çıkarmak genlerimizde var
YanıtlaSilKeşke neden abartıldığını düşündüğünü de açıklasaydın da aydınlansaydık. Sadece "abartılmış" demekle olmuyor.
Silpek tabii oluyor ifade kendi başına gayet açık. abartılmış işte. ama daha da aydınlanmak isterseniz bu kadar oluk oluk hararetli yoruma, Alllahh klavyesi olanın köpürmüş de köpürmüş olmasını abartılmış buldum özetle. sanırsın ki kadın birilerinin seri ırzına geçmiş. yani.
SilAy tabirlere bak yok ırzına geçmiş yok köpürmüş... Şu çrkin ifadelerle kimlerin köpürdüğü o kadar belli ki. Geçmiş olsun sizlere.
Silİyi dileklerin anında etkisini gösterdi adsız (yukarıdaki adsız) mesajını okuduğumda çok güldüm, ben köpürmemiştim ama yine de geçti. Darısı başına artık ! :)) Ben bir üstündeki adsız.
SilKonu gerçekten abartılmış.
YanıtlaSilÇakmacılığın bu kadar tercih edilmesi oldukça abartılı bir durum evet haklısın.
SilYoo o değil de KONU dedim ama evet haklıyım
SilBence çok fena içine oturmuş bu olay senin. Artık ZT'un PR ekibi mi, ZT'un kendisi misin nesin size geçmiş olsun. Bu kafayla aynen devam aferin size çalışkan çarpışkan pıtırcıklar sizi.
Silhe canım PR'ım, evet. hatta Zeynep Tosun'um oldu olacak, hee. benim içime oturan birşey yok ıı, isteyen istediğini çalsın, isteyen batsın isteyen çıksın banane de sen ve işsiz güçsüz diğerleri de paşa gönlünüzce uzattıkça uzatın olayı. tın. !
Silda şizofreni 10 numaraymış, Allah asıl sana tez zamanda şifa versin.. Bu arada bu şiddet bu celale bakılırsa sen de blog owner ya da hala kızı ? bir parça şizofreni benim de hakkım pıtırcık :)
Sensin demedim PR'cısı gözünle oku aklınla anla.Ne üstüne alındıysan.Yazanlar arasında var dedik ya pıtırcık!
SilAyrıca sen kim oluyorsun da blog sahinesine şizofren diyebiliyosun ki hem anlamaktan aciz hem insanlara sataşma hali bir bimediniz yaaa
Silblog sahibesine dememiştim pıtırcık'ım sana demiştim. gözünle oku aklınla anla
SilHa yani ZT gibi isim yapmış başarılı dediğimiz bir tasarımcı çakmanın en "abartılı" sı denecek bir elbise giyecek hem de bunun satışını yapacak sonra da hadi canım nolacak ki gayet normal denecek !! Bravo size böyle devamm !!
YanıtlaSilNormallik değil de.. Sizin burada farkedip yayınlamanız çok güzel. Böylece "millet ne anlayacak ki yapayım gitsin" demekten biraz biraz korkacaklardır. Ama bence yorumcular da bu kadar saldırmamalı. Ve bu kadar sinirlenmeyi anormal buluyorum ben. Sanki çok büyük şerefsizlik yapmış gibi. Kınamak, ayıplamak yeter.
SilBir insanı üzmek çok kolay. Hatayı edebiyle yüze vurmak lazım (Size değil lafım.).
Böylesi sert eleştirilerin tüm sebebi Zeynep Tosun olduğu içindir. En azından kendisi benim için çok yukarılara koyduğum bir isimdi. E haliyle hayalkırıklığının şiddeti de buna paralel oluyor
Silhay üzülse ne olur üzülmese ne olur valli'nin göz yaşları sel olmuş akıyordur canım elbisenin şu halini görünce. Business bu, gereksiz duygusalığa yer yok.
SilZeynep Tosun'un çok da burayı takacağını sanmıyorum.
YanıtlaSilR.K.
O kadar emin olmayın bence Zeynep Tosun fazlasıyla takılmıştır da belli etmiyor lakin gazetelere bile çıktı. Ama mutlaka bu durumda bir süre sonra unutulup gidecektir.Sular durulana kadar...
Silbu da varsayım papiş style. belki de hiç takmamıştır. taksaydı zaten ortada kıyafet olmazdı değil mi...
SilBurayı öyle isimler öyle "takıyor" ki aklın hafsalan durur.
Silaklımın hafızamın da böyle önemsiz ve basit bir şeyden duracağı tamamen senin varsayımın adaşım "adsız"
Silyanlız "hafsalan" yazılmış o hafızan olmalı
SilHavsala diyor bence.
SilHafsala: Leğen kemiği; Havsala: Dimağ demek Sibelcik. Bir sözlük açarsan fena olmaz. Hafızan almıyorsa şaşırma yani.
SilZeynep Tosun'un burayı çook ciddiye aldığını biliyorum. Birebir duydum çünkü. Adsız yazmak içime oturmuyor değil ama isim versem tanır beni. Şimdilik adios amigos.
SilAdsız
SilBir minik adın ve belki yürek'ciğin bile yok ama neyse ki engiiiin bir bilgi dağarcığın var. bu durumda sözlük açmaya zahmet etmemede gerk kalmıyor.
Var yada yok hesabını sana mı vericez? Adımı ne yapacaksın mektup mu atacaksın.Elif adım canım. Öperim.
Siloo okdir adsız tamamdır, duyduysan gözümüz kapalı inanırız.
Silyoksa sen pr ekibinden misin ? vayy köstebek haa.
o zaman Zeynep Tosun doğru yolda ve gözümüze girdi , ama bakalım bundan sonra nasıl davranacak?
İster misin bir de bizlerden ve blog ahalinden yazılı bir özür dilesin ? olacağına bak sen.
ok sağlıcakla kal, sana da amigo.
Bugün Hürriyet Kelebek'te var haber, Valli çizdi Tosun dikti başlığıyla: http://www.hurriyet.com.tr/magazin/magazinhatti/21996590.asp
YanıtlaSilPelin Hanım bir kyafet ya da tasarım hiç bir zaman bir kişinin tekelinde değildir ki. Hele artık her şeyin denendiği, tüm tasarımların yapıldığı, yüzbinlerce tasarımcı ya da modacı kaynayan günümüz dünyasında.eskidenmiş o "bana ait" devri.
YanıtlaSilyanlış anlamayın sakın ben zeynep tosun haklıdır demiyorum, ne de siz haklısınız Pelin Hanım demiyorum ama hoşumuza gitse de gitmese de günümüz dünyasının gerçekliği böyle. en okkalı tasarımcılar, markalar bile bir başkasının bir sezon önce yaptığını rengine, düğmesine kadar aynısını yapıp bir de defilesinde hiç çekinmeden sergiliyor. Moda dünyasında hiç kimse gıkını çıkaramıyor, çünkü çıkarmaya hakkı yok. kumaş onun, makas onun, paşa gönlünün isteiğini yapar. O modelin patenti bir sezon önce yapan modacıda değil ki. Bakın yine yanlış anlaşılmasın, bu doğrudur, böyle olmalıdır demiyorum. ama size dakikasında ünlü modaevlerinin birbirinden aldıkları modellerle dolu onlarca örnek şu an size sayabilirim defileleri az çok takip eden biri olarak.
YSL yakın geçmişte Louboutin'in yaptığı gibi kırmızı tabanlı ayakkabılar üretti mesela. C. Louboutin kudurdu ve basına boy boy YSL'nin çakmacılığına, fikir hırsızlığına verdi veriştirdi, haklı olduğuna inanıp hakkını mahkemede aradı. Benim ayakkabılarımın birebir aynısını yaptı dedi. Fransız mahkemesinin ona verdiği yanıt net oldu, kırmızı renk tabanlar ya da birebir aynı olduğunu düşündüğün ayakkabının tekeli sende olmadığı gibi hiçbir sanatçının (sanatçı olarak görülür modacılar orada biliyorsunuz) çalışmasını kısıtlamaya çalışmak, konu alanına müdahele etmek başkasına düşmez diye ve mahkemedn eli boş ve ağzının payını almış olarak döndü.
Yani her tasarımcı bir başka tasarımcının "birebir" modelini alıp ufacık değişiklikle üstüne kendi etiketini koyabilme hakkına sahip! Böylece bir yaşıma daha girmiş oldum ;)
SilBen o onlarca örnek sayabilirim dediklerini çok merak ettim. Bizle paylaşırsan sevinirim.
Silöncelikle belirtmek isterim ki mahkeme kırmızı tabanların Christian Louboutin'e ait olduğunu onayladı sadece tamamen kırmızı bir ayakkabıyı tescil edemeyeceğine karar verdi. yani şu anda kırmızı tamanlar Louboutin lehine koruma altında. bkz: http://www.businessweek.com/news/2012-09-05/louboutin-wins-appeal-over-saint-laurent-red-soles-shoes
SilKaldı ki; bu iş böyledir deyip tasarımların çalınmasını hoş görmek, çok ünlü bir yazarın kitabındaki cümleleri değiştirip fikri kendine mal etmeyi hoş görmekten farksızdır bence.
?
YanıtlaSilhayır tabii ki, ben öyle bir şey demediğimi yazımda açıkça ifade ettiğimi düşünmüştüm. "böyle olmalıdır, hakkıdır demiyorum" dedim, "günümüz dünyasında maalesef artık durum budur beğensek de beğenmesek de" demek istedim ama neyse o halde yeni yaşınız kutlu olsun deyim, ne deyim :)
Deme bir şey.
SilDerek Lam Ivanka Trump'ı ayakkabılarının tıpatıp aynısını yapmakla suçlaması, CEO'su bu konuyla ilgili basına örnekleriyle sert mektuplar yazması.
YanıtlaSilBalmain'in geniş omuzlu box smokin cekedinin birebir aynısının Mugler'den çıkması.
sonra Kate Spade'in kitap clutchları vs. Olivia le Tan'ın kitap clutch'ları. (diyeceksiniz ki kitabın yazıları aynı değil ki, o da olmasın zaten :) )
Bir sene önce Chanel'de gördüğüm ve 300 metre öteden Chanel olduğu üzerine yemin edeceğim ceketin birebir aynısını, düğmelerine kadar aynısını hemen 1 sene sonra mağazada Marc Jacobs standında görmemin şaşkınlığı(cidden aynısı ama) dönem dönem Giambattista Valli'de de Chanel'in tipik ceketlerine rastlamış olmam
herve Leger'nin bandaj elbiselerini sağda solda çeşitli iyi tasarımcılarda görmeniz.
Furla'nın Greta'sı vs Hermes Kelly (isimler bile eşdeğer Greta Garbo vs Grace Kelly)
Nicole Richie'nin kendi markası için geçtiğimiz günlerde Odylyne Barbet markasından bir modeli olduğu gibi kopyalaması . vs vs
ilk aklıma gelenler. daha çok var
Örneklerin çoğuna katılmasam da evet bazılarında haklısın ama zaten bu saydıkların uzuun bir yanlışlar listesi.. Durum bak şu şu örnekler var "ne yazık ki" bu gibi şeyler normale çekilirse vay tasarımcı olacam diye senelerini verenlerin haline. Burda bahsi edilen bir akım ya da son moda olayı değil. Bariz özgün bir modelin neredeyse birebir kopyalayıp ticaretinin yapılmasıdır. Olay her açıdan her şekilde YANLIŞTIR ! Hele bunu hafife indirgemek aman canım herkes yapıyor nolacak ki 'ye getirmek eminim benim gibi birçok modaseverin gözünde son derece vahim bir tablodur.
SilYalnız helal olsun takma isim ya da adsız nicklerle "bazılarına" yorum yaptırıyosun ya, u yuzden seviyorum bu blogu!
SilFarkındayım ;)
Silbazıları da ya da ben de adsız olarak ZT mu oluyor bu durumda ahahaha :)
Silben de seviyorum bu blogu :)
fantazi dolu !
PR ekibinin yazdığı yorumları biliyoruz canım sen fantaaazi aleminde böyle takılmaya devam et günlerdir çırpınıyor çırpındıkça batıyorlar.
Silbu elbiyle ferforje takılar nasıl enfes olur. yakarrr
YanıtlaSilBu elbiseyle ferforje sehpa iyi gider bence...
Silaynenn ! katılıyorum. vee şu an bu güzel sahil beldesindeki dünyaca tanınmış tasırımcı arkadaşlar da bu fikre de tek kelimeyle bayıldılar. "what?" "Oh my god" falan dediler, "what a brillant idea" falan diye eklediler ki inanamazsın görmen lazım. onların fikirleri son sözdür. göğüs ve dantel detayına rağmen şu an elbisenin bile imajı kurtuldu desem ?
Siloh my god, ben de gecen gun bir sayfiye kasabasinda dunyaca taninmis tasarimci arkadaslarimla sahilde internet gezintisine cikmistik, yoksa biz ayni arkadas gurubunda miyiz?
SilÇok komiksiniz gerçekten. Sanırım Zeynep Tosun'un ekibindesiniz, bu çakmalığa rağmen bu kadar komik olabildiğinize ve kasabadan yazdığınıza göre... Sevgilleeeeerrrrrr....
SilEvet bebeğim Zeynep Tosun'un sağ ve sol kollarıyız.
Silolduu sana da sevgileeeer anais'cim Calvin'e ve Palm Springs'e selammlarr
tosunun takımındakiler bir panikle koşturmuşlar buraya:)) savunduğunuz şey ne? bizim tosun çakmasını yaptı ama orjinalinden bile daha iyi oldu hıh demek içinmi debeleniyorsunuz:)) zeynep tosun artık tasarımcıyım demesin "çakmacı geldi hanımmmmm" diye dolaşsın bence mahalle mahalle.
SilÇok komik doğrusu. Calvin dememiş Palm Springs dememiş sizde de ne kuyruk acısı varsa.
SilSevgili pelin, şu anda Amerika'nın keyifli bir sahil beldesinde 5 amerikalı arkadaşımla oturmuş senin blogunu tercüme edip onlara gösteriyorum. Ki içlerinden ikisi oldukça tanınmış tasarımcılar. Öncelikle bloguna ba-yıl-dı-lar! Son postlarda ise dehşete düştüler. Özellikle son post için yaptıkları yorumları özetlemek gerekirse "Epic fail" den tut, "Burada biz bunu yapsak insan içine çıkamayız, bir daha iş yapamayız"a varan yorumlar yaptılar. Haklılar, burada durum bu.
YanıtlaSilYukarıda bir arkadaş Louboutin ve bazı örnekler verilmiş, bu durumla alakası yok. Bu bir taban, renk alıntısı, fikirden esinlenme durumu değil. Kaldı ki Louboutin de öyle "ağzının payını alacak" bir adam değil. Birçok tasarımıyla yeni bir devrim yeni bir ayakkabı modası yaratmış, exravagant bir isim. Kıyıda köşede kalmış, yükselmeye sivrilmeye çalışan, onun bunun tasarımarını çalıp bakın ben ne yaptım deme ihtiyacında kıytırık bir tasarımcı değil. O mahkemeyle ilgili burada da onca dedikodu çıktı bir kere onu da ekliyor arkadaşım. Mahkmede neler döndüğü hakkında burada dedikodu yapmak istemiyorum ama kulağımıza neler geldiğini az çok tahmin edebiliyorsundur ;)
En azından sadece ben değil, yanımdaki dünya markası olmuş arkadaşlarımdan birinin dediğini aktarıyorum... Elbiseye uzun uzun baktı ve gözlerine inanamadı. Öncelikle elbise bire bir Valli, bunun tartışılacak bir yanı yok. Sonra, o kadar başarısız bir kopya ki yaka, dantel ve göğüs kesimi için yaptığı yorumu burada paylaşamıyorum epey ağırdı çünkü.
Özetle, isim veremiyorum ve bunun için çoook üzülüyorum ama yanımdaki marka arkadaşımın yorumları bu yönde.
Seni sadece Tr değil, dünya takip ediyor sevgili modavesosyete. Seni seviyoruuuzzzzzz!!!
sadece dünya değil, mars da yakından izliyor seni seviyoruz !!
Siloh my god, oh my god, oh my god (Sahika gibi ayaklarimi yere vurarak diyorum bunu, bu yorumdan sonra.)
SilMahkeme ile ilgili dedikodu dediniz istahimi kabarttiniz. simdi gidip bir arastirayim, insallah ugrastigima degecek kadar juicy cikar, yoksa ben su an bundan bahsettigim unlu tasarimci arkadaslarima mahcup olacagim.
Ahahahaha... Şahika ha... O kadar kötüsün yani geçmiş olsun.
SilApollo Beach'deyiz ve hava gayet keyifli. Gelecek olanlara tavsiye ederim.
Mars'a da selam küçük uzaylı.
anais selams.
YanıtlaSilşey, çekinerek soruyorum ama sahil beldesinin ismini verebiliyor musun peki ? yoksa o da mı sakıncalı?
birde orada havalar nasıl tam olarak, soğuk yok mu?
ben erkek arkadaşımla gelmeyi planlıyorum 10 gün kadar sonra da. kafamda benim de 1-2 yer var. deniz kenarında uzun uzun oturmaya ihtiyacım var. erkek arkadaşım 'hava kötüdür gitmeyelim' dedi, hem orda kasırga falan çıkıyor dedi(yanlız senden ricam bunu yanındakilere tercüme etme marka arkadaşlara da dehşete düşüp bizim için de ağır konuşmasınlar:) ) Sonuç olarak bizim program daha netleşmedi.
ne yapmalıyım, ne önerirsin (yanlız lütfen yanındakilere sorma senin fikrin yeterli.
xxx
Sibel selam, Apollo Beach. Hava harika! Hiç kaçırmayın derim.
Silben de isteriiim bundan ben de isteriim.
YanıtlaSilNe kiskanc camur bit milletiz, pes :) Anaiscim keyfine bak sen. Birdahakine gecekondudan bildir de burdakiler rahatlasin:)
YanıtlaSilPuaahahahah :D
SilKızlar farkettiniz mi Tuba Ünsal'ın sivilce dolu çenesi çoookkkkkkkkkkk çirkin!
YanıtlaSiltwitterdan da takip ettigimden mütevellit, bütün olaya canlı canlı şahit olmuş ve tam da aynı noktada, yani Tuba Ünsal'ın verdigi cevabın sacmalıgı konusunda şaşkınlıgımı gizleyememiştim. Koleksiyonundan degil, kendi icin tasarladı nedir yaaa? o zaman daha bi hafifliyo galiba çakmacılık seviyesi:P ben sadece güldüm bu duruma, senin de dedigin gibi bir arpa boyu yol alamayız bu cakmacı, başkalarından sürekli bi ilham almacı, esinlenmeci zihniyet bizde olduktan sonra...
YanıtlaSiltespitine saglık anacım, bravaaa!
Kızlar dayanamayacağım artık Pelin sen yakında ermiş falan olacaksın ne kadar kıt algılı insanlar yorum yazmaya başladı sen bu çakmacıların çpliklerini pazara çıkarttıkça artıyor bu tipler.Anlayamayan arkadaşlar için özetleyelim; bu post altına ilk adsız yorumu yazan kişi ZT'un PR ekibi. Aynı yorumu twitter'a da yazdılar. Sertap Erener'e de giydirmiş hatta zaten kolleksiyonunda buna benzer elbiseler varmış falan filan, modadan bir gram anlamayan bi ekiple çalıştığı için de tebrik ediyoruz Zeynep Tosun hanımı. Ayrıca çakma ve süper başarısız bir elbiseye ayılıp bayılan varsa koşsun kendisine giysin GV çakmasını utanmadan da dolaşsın o paçavrayla. Zorla değil ya herkes kaliteli iş yapacak diye bir şey yok, giyersiniz haminnenizin düğününe falan artistik yaparsınız nasılsa o ortamda dakimse Valli malli anlamaz, Zeynep Tosun tasarım hık mık dersiniz belki üç kuruş havanız olur.Benim param kıymetli çakma almam. Bu kadar çirkin çakma ASLA hediye bile gelse giymem direk çöpe gider.
YanıtlaSil"Adsız23 Kasım, 2012
YanıtlaSilO elbise Zeynep Tosun hazır giyim koleksiyonunda yok. Muhtemelen "kendi" bir gece için giymek üzere, ekibiyle daha önceki couture'lerinin benzeri olan bir elbise yaptı. Kaldı ki Zeynep'in bu tarz elbiseleri son üç senedir couture koleksiyonunda var. Hatta geçen sezon Vogue'da Sertab Erener çekiminde kullanılmıştı. Sizce Zeynep Tosun, Hürriyet eklere bile çıkan bu elbiseden habersiz midir? Haber yapmak için biraz da alt yapı çalışması yapsaydınız keşke"
yorumunu yazan BİZZAT ZT'un PR ekibidir. Bu da bir insider bilgidir arkadaşlar. Hayırlısı olsun turşusunu kursun dandik elbisesinin!
engin bilgiymiş yahu.
SilHaha hata üstüne hata. Haydi o elbiseyi giydin altına o renk ve yapıda ayakkabı ne alaka? Komik olmaktan öteye gidemiyor. Zeynep Tosun'a gelince bu saatten sonra yaptığı her iş gözümde şüphe uyandıracak. Yazık be sonra Türk modası neden ilerlemiyor? Neden acaba sorun bakalım kendinize.
YanıtlaSilBir elbiseyi kendi'ne yapan bir tasarımcının elbisesini giyip çıkmak mı daha abes yoksa çok bilinen bir modeli alıp yapılandan çok daha kötü yapıp ben yaptım deyip dükkana koyup satmak mı..?
YanıtlaSilArtık "tuuba" ne giyse hayatta benim için tarz olamaz, bu parayla alıp en bilinen markaları alıp giymekle de olmaz,bu bir tarzdır,emeğe saygıdır.Modacıyı da asla affetmem.Alıp kendi giymiş, vitrine koymuş,bir ünlüye giydirmiş yani etik tüm değerlerin üstüne tüy dikmiş.
Haberi de sen patlatmışsın Pelin, ben olsam seni bir dergiye mutlaka kadroya alırdım. Benim diyen moda yazarı gazetecileri atlatmışsın :))
Tuuuuuba hangi etik değeri altüst etmiyor ki konu giyim olunca aksi tavır sergilesin...
SilPelincim tam öncü oldun Cumartesi Kelebek'de senin postun aynen kaynak belirtmeden haber yapmışlar oysaki geçenlerde Onur Baştürk senin blogunu kaynak göstererek yazmıştı. haberci arkadaşları biraz daha etik olmaya davet ediyorum.
YanıtlaSilmodayla alakam yoktur; ama hırsızlığın ne kadar kötü bir şey olduğunu herkes bilir.Bu kadar rezil olması ZT ve ekibine yetmiştir
YanıtlaSilBir de ne var ZT bu elbiseyi kendine dikmiş ya. TÜ twitter'da öyle yazmış. Peki ZT ile TÜ'ın bedenleri, boyları posları aynı mı? ZT'nun kendisi için dikip bir kutlamada giydiği bu elbise ne hikmetse nasıl da cuk diye Tuba'ya uymuş(!) Yoksa üzerinde küçük tadilatlar yaparak arkadaşına göre mi ayarlamış? Yoksa aynısından reklamı olsun diye TÜ'a da mı dikmiş? Çünkü bu model, manken tiplerinin her defasında çok paralar verip de bu elbiseleri satın alıp giyeceğini sanmıyorum.Karşılıklı bir alış-veriş söz konusu heralde.
YanıtlaSilArkadaslar burdan sunu cikariyorumkiiiii,artik o dergilerde gordugum sosyetenin giydigi o marka dunya para kiyafetlerin gercekligi inanilirligi kalmamistir.herkes herhalti yapabilit!eda taspinarin neden bukadar rahat cakma giydigini simdi daha iyi anliyorum.modaciyim diyen yapiyorsa peeeeh!
YanıtlaSilSahteye ve taklide kesinlikle hayir, ama bu dediginiz benim de aklima geldi. Eda T kalitesiz cakmalar yapiyor diye belli ediyor, ama belki de cok insan cakma kiyafetler, aksesuarlar kullandigi icin ici rahat? Hangimiz duymadik kapalicarsidaki bir kuyumcunun efsanevi cakma canta imalathanesini ve ordan alisveris yapanlari.
SilBir önceki postlarda bir hanım/bey ben ne çakma çantalar v.s.ler alan sosyetikler, ünlüler biliyorum çünkü bu işin içindeyim demişti. O kişiye birçok yorumcu da çemkirmişti bir kaç saldırı yorumları yazılmıştı. Ben şimdi hak veriyorum o yorumu yazana ve inanıyorum. Bana ne kim ne giyerse giysin ister çakma ister orjinal giysin ama çakma ise de söylesin ne var yani.
SilZeynep Tosun'un da bunu yapması daha iyi olmaz mıydı? Kardeşim ben bu elbiseyi Giambatista'da gördüm çok beğendim ve diktim ama kendi tasarımım değildir diyebilirdi ama diyemediler nedense???
şu postun altındakilerden anlaşılıyor ki türkiye'de sosyal medyayı iyi kullanabilen pr ekibi yok hala; üniversiteyi bitiren hooop koşuyor bi ajansa öyle alık alık. sonuçta da böyle komik çırpınmalar çıkıyor ortaya :)
YanıtlaSilbu arada evet olay modada bir dönüm noktası öneminde falan değil ama sevdiğimiz ve gelecek gördüğümüz bir tasarımcı yaptığı için bu kadar tepki aldı. garip gurup z-list tipler yapsaydı tantana olmazdı. sevildiğinizi bilin ZTcular :)
xoxo25 Kasım, 2012
YanıtlaSil"YSL yakın geçmişte Louboutin'in yaptığı gibi kırmızı tabanlı ayakkabılar üretti mesela. C. Louboutin kudurdu ve basına boy boy YSL'nin çakmacılığına, fikir hırsızlığına verdi veriştirdi, haklı olduğuna inanıp hakkını mahkemede aradı. Benim ayakkabılarımın birebir aynısını yaptı dedi. Fransız mahkemesinin ona verdiği yanıt net oldu, kırmızı renk tabanlar ya da birebir aynı olduğunu düşündüğün ayakkabının tekeli sende olmadığı gibi hiçbir sanatçının (sanatçı olarak görülür modacılar orada biliyorsunuz) çalışmasını kısıtlamaya çalışmak, konu alanına müdahele etmek başkasına düşmez diye ve mahkemedn eli boş ve ağzının payını almış olarak döndü"
Yorumunuza cevaben;
YSL hiçbir zaman,ifade ettiğiniz şekilde 'Louboutin'in yaptığı gibi kırmızı tabanlı ayakkabı' üretmemiştir. Sadece, o dönemki YSL Tribute'lerin tabanı ayakkabının kendisi ile aynı renktedir. Dolayısıyla mavi YSL tribute mavi, kırmızı tribute ise kırmızı tabanlı olarak çıkmıştır. Zaten Msr.Louboutin'in de dava konusu ettiği şey YSL'nin "çakmacılığı değil" kırmızı tabanı kullanmasıdır. Birebir aynı ayakkabı olması, fikir hırsızlığı gibi bir durum söz konusu değildir...Lütfen bazı konularda ahkam kesmeden önce bilgi sahibi olun!
Zeynep Tosun'un yaptığı ise tartışmaya mahal vermeyecek kadar açık bir fikir hırsızlığı ve çakmacılıktır.
P.S. Harikasınız Pelin Hanım!! Emeğinize sağlık...:))
arkadaslar bu konuyu o kdr tartısmaya gerek yok eminim zeynep tosunun morali yerlerdedeir tasarımcı diye ortaya cikip tasarım hırsızı oldugunu gozumuze soktu artık neyapsa kar etmez daha oncede bunun gibi bi olay yasamıs bir arkıma diktigi kıyafeti h.couture diye satmıs aynısından baska birinde gormus hemde aynı davette inanılır gibi degil,resmen rezillik
YanıtlaSilsevil.
sevil'cim sana son aldığım duyumları söylüyorum, söyledim yorum yaptım ama maalesef onay verilmiyor, yorumum çıkmıyor, yorumumda da bir hakaret ya da küfür bulunmuyordu ama neden onaylanmıyor bilmiyorum, sanırım birilerinin işine gelemiyor. neyse ben ahali arasında ya da çeşitli merciiilere doğru lafımı ortaya koyayım da isteyen alıp gitsin istemeyen bırakıp kaçsın. sen de şansına küs sevil.
Silmutlaka yayınlanmaması gereken bir nokta vardır yoksa herkesinkini yayınladığım ortada.
Silolabilir. vardır tabii mutlaka.
SilAdsız yanlız değilsin! Benim de 1-2 saat öncebir çanta üzerine(Ethel Baler'in gözlü çantası) yazdığım gayet basit bir yorumum ve sorum dahi yayınlanmadı. elbette hiç küfürü taşkınlığı hakareti elbette yok, düşün artık.
SilHusus Blog editor'un özel tercihindedir.
a bir de bahsi geçen yayınlanmamayı gerektirecek hallice bir da nokta da (ben boşuna yazıyorum benim yorumum da yazılmayacak zahmet etmiş oluyorum ama madem başladım kendi kendime deşarj olayım da kurtulayım) neyse o bahsettiğim nokta da bilinmemesi gereken bir gerçeği farkettiysen. )oow çk heyecanlı the faculty'deki uzaylı okul yöneticilerinin iç yüzünü keşfetmek gibi) bazı yersiz ve abartılı, gerçekle örtüşmeyen abartılı övgüleri tanıdıkların yazdığına / ya da bazı adsızların açık kimliklerine kanaat getirmen gibi
Bu konuyu ihlal edersen ya da kanun hükmünde kararname niteliğinde çoktan sonuca bağlanmış bile olan bir hususa "ama ben öyle değil de böyle düşünüyorum tam tersi olarak şöyle düşünüyorum" dersen, abowwwww ne diyor bu kendini bilmez olursun.
çünkü o konu yoruma bağlı dğildir, blog ahalisince zaten kanun hükmünde kararnamedir
elbette yayınlanmıyorsa mutlaka yayınlanmaması gereken bir nokta var di mi :))
küfür ve hakaret olmadığı halde alaycı ve hoş olmayan kelimelerin kullanıldığı yorumları da yayınlamıyorum. bunun dışında görüldüğü gibi beğenen beğenmeyen herkesinki yayınlanıyor. sorunu bende değil kendinde ara.
SilAma burada herkes alayci yorum yapiyor. Size taraf olan alayci yorumlari yayinliyorsunuz.
SilSuper demissin katiliyorum;)
Silsevgili dostlarım ne yazık ki her birinize tek tek cevap verecek zamanım olamıyor o yüzden hepinize bu şekilde teşekkür etmek istedim. Vaktinizi ayırdınız düşüncelerinizi paylaştınız tekrar teşekkür ederim.
YanıtlaSilKonunun kendisine gelirsek, bu elbise tuba ünsal 'ın dediği gibi öyle kendine dikti gardrobundan verdi olayı değil. Kurnazlı blogun sahibinin dediği akmerkez mağaza vitrininde elbise sergilenmiş. zeynep tosun shop 'un tuba ünsal 'ı RT ettiği tivit bu postum sonrası silinmiş. Tuba Ünsal 'ın instagram hesabından elbise için yazdığı Zeynep Tosun mention 'ı silinmiş. Bundan da anlıyoruz ki onlarda yanlışın farkında. Ama birşeyi kaldırmayı unutmuşlar. Bunun için yeniden bir post yapmak istemiyorum. Onu da yazayım da kaldırsınlar. Zeynep Tosun Shop instagram hesabından 1 hafta önce bu elbiseyi #DressOfTheYear diye etiketlemişler. http://img4.imageshack.us/img4/6043/zeytos6.png
Trajikomik bir durum çünkü gerçekten de yılın elbisesi !
Hakikatten yılın elbisesi oldu(!) Hatta yılın sonlarına doğru olay yarattı:))
YanıtlaSilBu elbise bir efsane, bir kült oldu ! İstiyorum ben de bu elbiseyi !
YanıtlaSilVay beeee Pelin hani Eda Taspinar falan neyse biliniyordu da, bunu da ortaya cikarttin ya helal olsun emegine saglik :) Rahat uyuyamiyordur simdi. Bence bu yazinin daha genis olarak medyada yer almasi lazim ya neyse. Unutulup gitmez umarim.
YanıtlaSilBir de Eda Taspinar, Deniz Berdan Beyaz TV'de cikip yarismacilara "Bu ozgun degil, bu calinti. Biraz hayal gucunuzu kullanin." falan demiyorlar mi. Nasil yediriyorlar ya.
Benim uzulmemin tek sebebi bu haberi kaynak göstermeden gazetelerde gormek...!!!! Iyi ki ModaveSosyete var, iyi ki pelin hanim var :)
YanıtlaSilbu balmain vakasını da geride bırakmış, her şeyiyle birebir kopya. hem de zeynep tosun. pes!
YanıtlaSilYa çok fazla bıdı bıdı edip de tartışmayı uzatmak istemiyorum ama Zeynep Tosun'un web sitesinde(biyografide)birşey gördüm ve paylaşmak istedim...
YanıtlaSil'at present, she designs custom-made haute couture'
'she developed her skills in haute couture and artistry'- dünyaca ünlü bir tasarımcının elbisesini kopyalayarak mı oluyor bunlar?!? Hele artistry kelimesinin kullanılması çok büyük talihsizlik olmuş.
"Art" budur:
http://www.youtube.com/watch?v=5RoWGyvS91I
http://www.youtube.com/watch?v=Lf9uEsG7lW8&feature=relmfu
Kastım meyd höt kütür demekle olmuyor yani...Lafügüzaf...
diyor ve susuyorum ;)
Ben en kisa zamanda cok zengin olup bir dergi satin alip vurucam kirbaci, vurucam kirbaci basina da Pelin´i getiricem. Modayla alakam sifir ama sirf onun haberleri blogla sinirli kalmasin bu süper sevimsiz "dizaynirlar" kivransinlar(kivranacak kadar is ahlakina sahip olduklarini sanmiyorum ama). Binlerce adsizdan hangisi Zeynep Hanim merak etmiyor degilim :). Neyse bizi Hürriyet ile olanlardan eger bir dava acildiysa ve yasal olarak verebilecegin kadar bilgi verebilirsen sevinirim kendi adima. Arkandayiz bunu bil. Zengin olup kisa zamanda bu hayattan kurtarip, dergimin kadini yapicam sizi. (Saka yapiyorum, hobi olarak yaptiginizi ve hayatinizdan, isinizden mutlu oldugunuzdan eminim :). Hobi olarak yaptiginiz isi bircok gazete ve dergiden daha iyi yapiyorsunuz. 3. Dünya ülkesi modacisi damgasi yemege mahkum kalacak kendisi bu sacmaliklarla. Ben büyük markalarin gelip bizim Eda gillerle ilgilenecegini bile sanmiyorum.
YanıtlaSilBen zengin olunca moda dergisi alacak olan adsiz :). Ilk yorumu yazdim simdi diger yorumlari okuyorum sunu demezsem icimde kalacak bence kalmasin. Su abartilmis diyenler pek alem. He canim he gülüm abarttik, kendimizi helak ettik, maddi, manevi zarara ugradik ondan ugrasiyoruz. Ya lütfen Pelin Hanim basta siz ve diger bu durumu ayiplayanlar bundan sonra böyle seyler görürsek kendi aramizda örtbas edelim. Keyfimiz ve canimiz basta Pelin Hanim in ne isterse onu "abartiriz". Meslegi buysa, yaptigi apacik hirsizliksa abartiriz. Akademide, modada heryerde su igrenc kopyacilik ama hickimse cezasini cekmiyor güzelim ülkede. Cünkü abartmayalim aman ha.
YanıtlaSilKusura bakmayın ama bu ülkede hala "brands for less" diye bir mağaza çakmaları satmaya devam ediyor. Geçenlerde Özge Ulusoy'un elinde kocaman poşetini gördüm. Çin'de üretilen dünyaca ünlü markaların çakmalarını yok defolu, tamir ettirdik, yok bunlar ikinci kalite üretilenleri ama orjinal falan diye satıyorlar. Elbette kimse yemiyor ama yemiş gibi görünüp de hepsi giyiyor. Birçok ünlünün de bizzat almasa dahi aldırdığını biliyorum. Eğer davette birebir görmezsen bazı parçaların kalitesi fotoğraflardan anlaşılmıyor. Ne kadar üzücü hukuki birşey yapılmıyor ve adamlar istanbulun göbeğinde bilmem kaç mağaza ile sahte ürünleri satıyorlar, insanlar da utanmadan alıyor..
YanıtlaSilben de alıyorum ve alıcam da utanacak bir şey yok Funda,
YanıtlaSilyalan söyleme sen de ALIYORSUN. Ayşe de ALIYOR Fatma da ALIYOR Etel de ALIYOR Pelin de ALIYOR
Onun için kimse boş laflarla dolu lagaluga yapmasın
kendi adına konuş adsız. brands for less 'e hayatında bir kere gittim o da ürünleri yakından incelemek için. bir daha da hayatta adımımı atmam. atana birşey diyemem ama etik olarak bana geceyle gündüz kadar ters.
Silhaha adsizcim kimsenin sana yalan borcu yok. Boyle abuk subuk genellemelerle komik duruma dusmenin de bir alemi yok. Bazilarimiz, butcemizin yetmedigi seyleri almiyoruz. Begendigimiz ve guzel oldugunu dusundugumuz parcalar icin para biriktiriyoruz, deger vererek giyiyoruz. Hayatta baska birine gosteris olsun diye biseyin sahtesini alip giymem. Burda tanimadigim insanlara oturup yalan da soylemem. Ama o kucuk penceren belki genisler diye aciklama yapmak istedim. Inan inanma, oku okuma sana kalmis. Iyi alisverisler sana.
SilBence Pelin bu baska bir post icin mukemmel bir konu. Oturmus burada ahkam kesmiş adsız arkadas. Silerim adı ve soyadıyla yazıcak kadar cesur olur zira birşeyin sahtesini alıp gezecek kadar guveni olan bi insan bunu da cok rahatlıkla yapabilir diye dusunuyorum.
SilEn uyuz oldugum ve basit buldugum konu bişeyin sahtesini giymek. Giyenleri hic bir zaman anlamadım ve anlamayacagım da. Boyle bir komiklik ve kompleks olamaz. Üzerine tez yazılması gereken bir konu kesinlikle.
Çiğdem
Adsız, Neden yalan söyleyeyim ki?? bütçen yetmiyorsa illaki almak zorunda değilsin. Çok şık ama ünlü bir marka olmayan bir sürü ürün mevcut, onlardan alabilirsin. Ayrıca benim lafım sahte giyenlere değil, bu bir tercih isterse giyer ben ona karışamam. Benim lafım, bu ürünlerin orjinal olduğuna inandırmaya çalışarak satan zihniyete ve buna inanıyormuş gibi yapanlarda. Yoksa açsın kapalıçarşıdaki gibi bir tavırla ve desin ki, ben neredeyse birebir orjinaline yakın kıyafet,çanta,ayakkabı satıyorum ama sahte, isteyen alsın. Ok o zaman ne diyebilirim ki. Ya da alan da desin ki, ben sahte ürün de tercih ediyorum çakma alıyorum. Ok ona da lafım yok ama orjinaliymiş gibi davranmak ya da öyle olduğunu söylemek neden?? Etrafa sanki orjinaliymiş gbi hava,caka satmak neden. Bu yalan.. Olmadığın biri gibi görünüyorsun aslında, bunun yalan söylemekten de bir farkı yok. Kusura bakma..
SilPelin hanım Posta gazatesinde bu elbise için Tuba Ünsal Gimabattisa Valli imzalı elbisesi ile şık ve seksiydi yazıyor. Gördünüz mü? Şaka gibi. Sanırım Posta gazetesine para verdiler paçayı kurtarmak için diyeceğim ama durum zaten ayyuka çıkmış bunu da yaparsalar rezillik diz boyu olur.
YanıtlaSildidemcim ben de aynı şeyi düşünmedim değil ama sanmıyorum. zaten bu saatten sonra valli yazsa nolur yazmasa nolur
Sil